Wednesday, April 16, 2008

Dapat kerja baru..

Dialog pagi semalam..

Tisya tengah terjenguk-jenguk ke dalam kabinet tupperware..

Ibu: Haaa...jenguk apa tu? Cari apa?

Tisya: Nak cari tupperware kecik...

Ibu: Nak buat apa?

Tisya: Nak bawak cekodok pegi sekolah..

Ibu: Kan ibu dah buat roti strawberi utk sekolah

Tisya: Ni utk sekolah petang..

Ibu pun tengah masukkan cekodok dlm 'tak apa ware' kecik.

Tisya: Hmm..sapa nak makan satu bijik, 20 sen

Ibu: Haaa? Nak charge kawan ke..?

Tisya: Ye la...nak kumpul duit. Nak pegi Mekahhhh.....

Ibu: ????...*huk alah...sabo je aku anak aku ni..nk pegi Mekah rupanya..

Kekekeke...itulah Tisya. Mukanya selamba je..walaupun ibu dh tergelak2.

Aku masih batuk..hmmm, dekat seminggu lebih dah ni. Malam tadi pegi lagi jumpa doktor. Malam tk boleh tido. Batuk sampai sakit dada. Doktor bagi antibiotik, tukar ubat batuk lain, siap dapat ubat batuk jenis pil. Batuk pun bunyi kering semacam. Siap hidung pun sumbat and jadi selesema. Aduhh...dugaan tuhan. Tak apa, sakit tu kan penghapus dosa....terhapus lah dosa hendaknya.

Tisya smlm pun dh mula batuk. Siap bagitau..dia terjangkit dari aku.

Tisya : Tisya rasa, germs batuk ibu dah kena dekat Sya...

Ibu: Hmm..ye la tu

Tisya: Tengok ibu, Tisya batuk sampai eye tisya macam menangis...*lepas dia batuk sampai berair mata

Ibu: Hmm...ibu pun macam tu. Germs tu buat...

Tisya: Naughty germs!

Ok, nak update pasal interview ari tu. Alhamdullillah....ada rezki kat tmpt tu. Semalam amik offer letter and dah tender resignation letter dah. Boss mcm ok je...terkejut sikit je, then cool aje.. Macam tak sayang kat aku jek....kekekeke. Tu le..ingat boss sayang sgt..rupanya idak..ooh, reality really bites..! hahahahaha

Tapi dia kata...if you've got better chances elsewhere, I wont stop you. Ye la..tak kannya nak counter offer. Sebb nak naikkan ke jawatan apa pun. Rasanya may be diaorg rasa wht i've been paid for sekrang ni dh cukup byk. Well, if hire new one...the pay will be much, much lower. And diaorg rasa keje pun tak banyak mana..tk stress kot. Hmm..ye la..nanti tgk le cemana. Dah le sorang2 handle smua. Tak pe...may be org yg baru more capable.

Harapnya tmpat baru ni, ok. Itu aje. Tempat yang senang nak bekerja, environment ok...tak de org 'gila' yang mengganggu keje...bos pun tk 'weng'. Kdg2 bkn apa...faktor2 org yang mengganggu ni yang kadang buat tak seronok nak keje. Apa2pun, there will always be first time. So, kena lah harung dan laluinya walau apa pun yang ada kat depan...yg nampak, yg tak nampak...itulah nama nya kehidupannnnn..

So, start bulan May, I'm no longer in Taliworks. Sedih juga. Dekat 5 tahun dah kat sini. Semua dah serasi. Boss pun ok. Cuma boss atas2 lagi yg kdg tu bosan je. Tapi, life must go on... Ada benda yang kita perlu lepaskan. Kehidupan ni satu perjalanan. Kawan-kawan yang ada skrg, adalah org2 yang kita temui sepanjang perjalanan. So, dalam meneruskan perjalanan, ada yang perlu kita tinggalkan dan kita akan bertemu orang yang baru pulak di perjalanan seterusnya. Begitulah...cuma kita mungkin tak bertemu lagi dengan orang yang sebaik yang dulu...or org jahat sejahat yg dulu..gitulah.

Ada seronok...ada sedihnya. Tapi yang pasti...masuk sana, banyak benda nak kena catch up ni. Yela, vacant dari bulan November last year. Bygkan keje yg pending byk mana. Fuhhhh.....

Ok, itu citer ari ni. Nanti smabung...

4 comments:

Hazelsyd said...

salam wa,
ko tau... aku rasa macam nak buat kenduri kesyukuran lah bila ko hapdet nih! hahahahahahahahahah jgn maraaaaa kekekekekekeke

Take care ok?... baguss aa Tisya tu... it reflect cara mak ayah didik gak tu....anak aku esok2 agaknya berangan nak gi disneyland ajer agaknye kot hahahaha.. no lah, kidding!

haa apa2 hapdet aku tau! jgn biarkan aku org last tau brita ko tuh! :P
Batuk tu, cuba ko minum madu secawan plus setitik dua air limau..

Hazelsyd said...

weh silapppp hahahahahahah
secawan siutttt mau kencik manis ko hahahahaha
SESUDU laaaa kahkahkahkah

cekputeh said...

Hahahaha...sabo je aku, nk buat kenduriii ehh...tak pe..tak pe..nanti hapdate selalu tau..smpe ko tak terbaca..hehehe, eceh

Itulah...aku baca secawan..aku pikir, madu bancuh air le kot and siap ingat..oooo baru nya petua, banyak le sikit madu nya, kekekeke

Huh, kencing manis aku dibuatnya...hahahaha, apa2 pun thanks. Hehehe, cemana aku boleh lupa hapdate ko ya..kekeke

anom said...

Wa, big surprised. Ada blog rupanya skrg. Updateler slalu. main bertambahlah blog kita nak baca everyday.huhuhu

Hehehehh