Monday, September 28, 2009

Selamat Hari Raya 1430H! - lambatnya ucapan..keke

Malam raya tu, kami sambut bday semua yg bulan Ogos and September. Here's the cake sponsored by Abg Mader. Kek durian...sedap betoi, bkn perasa durian, but buah durian tu di dalam kek...vaa vaa vaa..



Ni semua yg sambut bday dlm bulan Ogos and Sept - Raziq, Daniel, Kak Long, Irfan, Abg Syukri, TIsya, Nabila, Yatie and last but not least..new family member - Aisy Humairah Dlymie!

Sebelum potong kek smua kena bagi wish...and Tisya, she's being the first yg nak ckp wish dia..wish nya tu, mmg buat aku tergelak...and yg lain terharu kot... Wish dia, 'nak adik...'. Smua org mcm...haaa, laaa...terharunyaaaa. Smua dok aminnnn...abg Mader kata, terharu pak long dengo nya...insyaAllah, 1 Syawal ni, makhbul ni... Adoiii, aku yg pening dengonya... kesian dia yek...nk buat cemana, setakat ini Allah bagi rezki nya..

Tisya and Mak Andak (mimie) with little Aisy Humairah Dlymie...baru 39 hari, tk abih pantang lagiiii tuu...

Oppss...sapa lak ni, tisya cakap ni, cekputeh and Mr choco...kakkakaka...

Tisya & ibu


Tisya & Yayah

Me & my beloved parents

Just the 3 of us!

Kakak's
Fadly's

Eda's

Me & family with abah. Tgh tunggu mak bersiap...hehhe, so kami snap dgn abah dulu..

Daddy's girl...kekeke

Ramly's girls

Malassssnya aku ni kan..hehehe. Memang aku tk berkesempatan...dan aku mmg hilang mood utk update sepanjang bulan Ramadan lalu. Dengan kerja yg makin mencabar, buat aku mmg tak de mood langsung utk tengok blog...even internet pun aku maleh nk bukak. Mmg time puasa ari tu, keje banyak...mcm2 hal lah. Sementelah MD baru ni...hmm, mcm2 hal...ish..ish..ish...

Actually, masa time puasa tu...Tisya nya 8th bday cum our 9th anniversary on 3rd Sept...which, mmg rasa nk update blog...tp ya Allah, bila time nak bukak pc..ish, malehhhnya.. Heee..mmg aku ni tak leh jadi avid blogger lah...

Ok, ari ni, aku terus je update pasal Raya ari tu. Mmg best raya tahun ni, sbb ths year turn balik Sitiawannn..yeahooo!! And raya kali ni lak, jadi sejarah sungguh...sbb kami balik ari Jumaat, 18 Sept tu, mlm hari..dinihari le kiranya. (kira dah bukan 18 Sept la kan...19hb dh tu) Dlm 12.30 tgh mlm kami bertolak. Sebelum balik tu, lepas maghrib tu smpat shopping ke OU lak tu...mmg aku tak smpat shopping apa2 pun lagi. Shopping tu pun more for tisya nya baju. Dpt voucher jusco rm200 dari ofis zaidi...alhamdullillah, itulah jadi beli baju tisya semua..and dpt shirt 2 utk zaidi, tmbah dlm rm50 je. Aku punya? mmg tak de....mmg lah raya tahun ni, aku rasa mmg aku tk smpat nk bersedia apa2..raya paling sempoi lah bg aku..tk smpat shopping bj utk aku pun. Tp kuih2 raya dh siap beli smua...itupun sbb jadi 'ejen' tk rasmi kat ofis aku tu...so, biskut2 tu dh mmg confirmlah ada.

Mlm tu, kononnya kan dpt 20% less utk tol. Tp aku ni, dh lama tak lalu jalan bertol if balik sitiawan, kitaorg lalu jln dlm aje. Ikut Kuala Selangor, tjg karang tu...mmg jalan pun dh cantik. CUma kena hati2 sbb biasalah jln lalu kampung2...tk leh laju sgt. Kereta kat situ...tiba2 je dia boleh turn kanan or kiri...uish..mmg mencabar le tang tu.

Zaidi mula kata nk dptkan less tol tu..tp aku tk rasa dia akan lalu jalan tol. Ckp je tu..sbb dia mmg tk gemar ikut highway tu. Tgk2 betul...time nak bertolak..dia kata, ikut jalan dlm je lah. Malas lah ikut tol. Aku ok je. Kami bertolak lewat mlm tu bkn apa, utk elak jem gak tu...Alhamdullillah, mmg jalan lengang je...jalan pun best aje...tk de kesesakan langsung. Rasanya sbb ramai dah balik pagi Jumaat tu...smua org nk elak sesak kan. Kami smpai kampung, dlm 3 jam je...3.30am pagi kami selamat smpai...dlm sejam cam tu, kami dh nak sahur ramai2.. Mmg aku plan, nk smpai time sahur...smpat le sahur dgn mak abah....hehhehe..

Ok, diatas tu gambar2 kami beraya yg smpat aku snap menggunakan hp 'canggih' aku ni. Walaupun usianya hampir 3 tahun...dgn keypad yg dh pecah2, ada yg tercabut lah...tp hp ni ttp yg tercanggih aku ada..gambar2 yg disnapkan boleh tahan...tu buat aku sayang hp ni...(benonya tk de bajet nk tuko pun...kekeke) Jasamu tetap ku kenang hp SE500i ku...
that's all for now...daaaa

2 comments:

Lubuk Online said...

bestnyerr cake derian..tak pnah try pon..mesti sedap..yummy..:) aper md baru banyak hal??toinkk....hehehhe.sabor ajo la kan. manusia mmg mcm2 kerenah yang ada...;)

Unknown said...

Wa,
dalam ramai2, kakak jugak yg nampak paling bergaya.. jeles aku tgk tudung dia...
muka dia macam tu jugak dari aku jumpa kat umah sewa kita kat serdang dulu sampai la sekarang...

kirim salam kat kakak ye. Tanye dia bila nak start menjahit...hehehehe..aku nak jadi pelanggan dia balik..