Thursday, January 14, 2010

Tinggal berdua..

Hari ni dh msk hari ke4, aku dn tisya tinggal berdua2an... Zaidi kena keje kat JB start this week for about a month. Hmm...so far, both of us, ok aje. Jarang juga lah berjauhan ni...plg lama 3 hari, but ths time, lama la sikit...so, tak taulah. Tp rasanya ok...insyaAllah.

Tinggal berdua ni, tk berasap le dapur..kekekeke. Tp, sblm ni pun, tk juga berasap hari2 bekerja ni...hjg minggu je lah dapur tu berasap, hehehe. Tisya pun nmpk ok aje...in fact, mcm tk kisah je ayahnya takde...ke dh biasa cam tu, ada tak ada ayah, sama je...hahahaha.

Satu, aku rasa dia dh besar...ingat dulu, bila ayah outstation, boleh dia nangis..rindu kat ayah. Yg best tu, telefon dengo sore ayah...merambu airmatanya..smpai tk leh ckp ni...sebak kemain. Now, tgk elok je...mcm tk kisah je. Yg keduanya..aku rasa dia sibuk...bkn sibuk apa, sibuk dgn sepupunya. Tiap hari ada je plan dua sepupu tu...tk dia ni mandi kat rmh org tu, atau org tu mandi kat rmh org ni. Diaorg ada tuisyen sama2 every tuesday and thursday...so, awal2 dh plan. Then, ayah takde ...dia dpt tido dgn ibu. Dia suka le...

Aku? hehehehe...ok aje. Kdg2 ok jugak tinggal sorang ni...tinggal dgn anak je. Mcm relaks sikit...if not, byk kena siapkan. Dgn tisya ni...boleh la berlengah2..and relaks je. Rasa nak buat..buat, if not..lepak dulu..then baru buat. Gitulah...and tk rushing balik rmh..hehehe.

Tp part yg plg best tu...boleh tgk citer korea kat 8tv...hahahahha. Boleh conquer tv...hahaha, sukanyaaa... Walaupun aku dh ada dvd BOF tu..tp ttp layan yg kat 8tv tu, hadoiii...mmg haru lah aku ni. Berantu sungguh citer korea ni...! agaknya tu yg aku tak terasa sgt zaidi tak de tu. Lagi satu, aku pun sibuk dgn keje. Berapa hari dah bwk keje balik rmh. Ye lah, bila lps waktu keje baru boleh buat working ppr, if not...kat ofis, byk gangguan...yelah, byk hal adhoc. Tk leh nk concentrate looorrr....

Apa2pun...kdg2 rindu le juga kat suami ku itu...bkn apa, rindu nk bergaduh. Kalo idak balik rmh adale juga tmn bersembang and bergaduh...ni mcm senyap je le. Layan tisya sembang je lah...so, tk leh nk citer hal2 gosip...hal2 ofis.. Dgn tisya, citer kanak2 je lah... And rindu le juga dkt bantal peluk hidup tu...ni kenalah tido dgn bantal peluk kecik and kurus tuuu...hahahaha.

Aku ni kan...bilalah nak rajin update blog ni. Byk benda yg nak aku rakamkan...like, sabtu lepas pi main boling. Ada tournament antara subsidiari TNB. Adoii...sampai sakit2 tgn, pinggang and kaki lah...bersemangat abih main ni..tk menang jugak, tp...tk leh kalah smapai nombor last. Kira kalah bergaya juga..

Smlm hari jadi abang aku yg sulung...semapt wish kat dia via sms je. Abang Mader, semoga diberkati Allah selalu...aminnn. The best big bro ever!

Oklah, ada idea sikit ni...nak karang citer jap...hmm..bila la nk siap cerpen aku ni...daaaaa

No comments: