Sunday, November 29, 2009

Salam Aidiladha 1430 bersamaan 27 November 2009

Aku baru je balik dari kampung..Sitiawan le kan. Pagi ni mak buat kenduri kesyukuran, makan pagi. Aku ni lak..kena balik ke KL awal, at least before 2pm. Kami bertolak tadi pun lepas abih kenduri semua...dlm 10.30am. Tepat sampai KD dlm pukul 2pm.

Aku ni rushing balik bkn apa...kalo org dengo pun tak caya, aku kena ke ofis..sbb org nk cuci kapet at 2pm. Ish, semua dengo..mcm, naper aku yg kena pegi? Abih tu sapa? Staff semua balik cuti...so, aku ni kena korban.. Dahle ari kamis lepas, dpt half day, tp aku at the end balik pukul 5pm juga. Ke hulu ke hilir settle kan benda ofis ni...aku ni kira di peringkat kesabaran yang agak tipis tapi masih ada ni...

Petang Kamis tu, dah la ...aku smpai rmh dlm pkl 6 lebih.. Amik Daniel kat komuter then pi ke Giant kejap, nak cari baju raya kononnya. Sempat la beli kek 3 biji utk buah tangan raya balik kg. Balik rumah, rushing pack baju...ya Allah, aku betoi2 tk larat benonya. Mcm kelam kelibut... Lepas tu lak, jalan jem gilerrrrrrrr!!! Kitaorg ikut jln dalam, ikut Kuala Selangor. Adoiiiiii....jem teruk, mmg inile jem paling teruk aku pernah lalui...may be org lain lagi teruk terutama balik pantai timur. Tapi, aku ni...kuar rmh pukul 8.30pm, singgah makan kejap je. Aku smpai Sitiawan at 4am ! Siap kami smpat berenti kat Sekincan masa tu jalan jem abih...mmg ramai yg singgah and rehat kat gerai2 makan yg ada tu. Masa tu pukul 1.30am. Zaidi tak larat dah...dia tido. Aku pun sama le...Daniel pun tido. TIsya mmg tido dari lepas Sg Buloh lagi. Dia tak de mende ler..

Around 2.30am aku jaga...tgk jalan tak surut2...aduhaiiiiii. Lepas tu aku dengan Daniel pi turun kat satu gerai, kitarog minum. Zaidi tak mo...dia nak tido. Akhirnya kami start jalan, dlm pukul 2.45 gitu. Masa tu nmpk mcm keter dh tinggal sikit. Tapi bila dkt Sabak Bernam, aiyoooooooo...panjang balik...arghhhhhh!

Aku mmg penat giler. Esoknya raya aku tk pi solat pun, selalunya tak miss...tp aku rasa mcm melayang2 kepala aku ni. Dah le penat dari tmpt keje, peh tu travel yang menyesakkan...and ari ni, rushing lak balik. Ni aku kat ofis, menunggu org cuci kapet. Aku rasa mcm mimpi je semua ni...balik Sitiawan, raya, kenduri, balik KD balik..sekarang tercongok kat ofis...hampeh..

Aku mmg dh terpikir ttg karier di tempat lain. Aku rasa aku tak leh la nak keje kat sini...pressure la. Dah le tu, if stress pasal keje tak pe...ini pasal MD. And aku dok pikir....sini aku cover HR and admin. Org kdg pikir senang, ada 2 asisstant..senanglah kan. Hmmmph, sebenarnya lagi susahhh... Aku rasa this time, aku tak mo jadi HR generalist dah...and Admin, aduhhh apatah lagi. Aku tk mo jaga Admin dah. Tapi aku rasa....may be tempat lain tak seberat sini...may be juga. Masalah sini, bkn setakat keje, attitude manusia yg ada di sini pun satu hal.

Now, tmpat keje dkt dgn rumah bukan priority dah....yg penting adalah kepuasan keje dan ia tk membebankan sampai balik ke rmh dok pikir karenah boss, karenah manusia and keje yg kdg2 tu pelik dan pening dibuatnya...

Aku dah bosannnnnnn.....

*Aku doakan Zaidi dimurahkan rezki, and aku boleh berenti and buat benda yg aku suka....aminnnnnnnn* hehehehehhe, mcm to good to be true je kan...but, nothing is impossible...*wink*

*Berbaloi ke 'pengorbanan' yg aku lakukan ini agaknya.....? Harap Allah menilainya...aminn..

2 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

hrmm...my prayer for and with you yer..aku doakan yg terbaik utk ko....aku mmg trust you selama nih, your judgment and all..jadi..kalau ko rasa it's about time to find a new, more satisfying job..then go for it! i'll always support you..biasa lah, bukan setiap masa decision kita ni betul...

takper, doa and be strong ok? so if it means new job for you, then perhaps by all means it should..

*hugs tight!*

cekputeh said...

thanks ja...ko betul2 'melegakan' aku..hehe