Friday, December 18, 2009

SALAM MAAL HIJRAH 1431

Alhamdullillah...tahun baru datang lagi, dan kita masih dipanjangkan usia utk melaluinya. Tahun ni, tahun baru hijrah dengan tahun baru masihi tak jauh jaraknya..lebih kurang 2 minggu lagi kita sambut tahun baru masihi pula.

Hmm..setiap kali tahun baru, mmg ada niat atau azam baru nak dipasangkan...hehehe, walaupun azam sebelum ni, dh tunai ke belum? hehehe, azam apa pun dh tak ingat dah..kekekeke

Apa2pun, umur dh semakin meningkat dengan berubahnya tahun...masa berlalu mcm tu aje. Tak tau kita apa yg ada untuk kita pada tahun hadapan ni...kita mengharapkan yg baik2 saja, namun dugaan dan cabaran baru pastinya ada..

Salam Maal Hijrah semua dan mari kita sama2 berdoa di tahun baru hijrah 1431 ni dan semoga dlm hidup kita juga ada penghijrahan ke sesuatu yg lebih baik...

"Dengan menyebut nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W beserta keluarga dan sahabatnya.

Ya Allah, Engkaulah yang abadi, dahulu, lagi awal dan hanya kepada anugerahMU yang Agung dan kedermawananMu tempat bergantung. Dan ini tahun baru benar2 telah datang, kami memohon kepadaMu perlindungan dalam tahun ini dari godaan syaitan, kekasih2nya dan bala tenteranya. Dan kami memohon pertolonganMu untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yg mengajak pada kejahatan, agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepadaMu wahai Dzat yang memiliki Keagungan dan Kemuliaan.

Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W beserta kaum keluarganya dan para sahabatnya."

Aminn ya rabbal alaminn....

Thanks to Kak Nab sent this doa via sms to me.

Semoga dengan kedatangan tahun baru hijrah ini mahupun tahun baru masihi, aku akan mendapat sinar yang lebih gemilang dalam kehidupan. Berharap semoga perjalanan hidup ini dipermudahkan oleh Allah dan segala impian akan menjadi kenyataan. Semoga dilimpah rahmat, dimurahkan rezeki yang halal dan ditingkatkan keimanan dalam menghadapi hari2 mendatang. Di harap segala perancangan hidup dapat dilaksanakan dengan keredhoan Allah...aminnnn... ~Wa~

No comments: