Friday, August 1, 2008

Cherating's Memories

Ok, now it's time to update the blog...hehehehe
Aduhh..kalo aku ni ada peminat tetap blog, sure dh bosan gilerrrrr....lama beno tunggu updatenya. Nasib le blog ni syok sendirik jeeee....hehehehe Ok, kita mulakan satu2..
Aku ni kan...masih tak expert2 lagi pasal blog ni, tula...jarang2 browse. Now aku mmg sibuk gilerr...mcm2 aku kena buat. Tu yg bila balik penat...noooo pc. Nampak katil je. Aku nak siapkan smua projek2 yg diberi..lepeh tu aku boleh bernapeh sikit. Aku ni kira tahap riso juga keje2 tak siap2...aduhaiii..
Ok, lupakan kisah keje yang takkan abih punya....kita susuri kenangan2 di Cherating pada 25 - 27 Julai lepeh. Benonya bukan nak ckp pasei keje tak habih tu...aku nak ckp, tak expert lagi psl blog. Sbb kalo betoi blogger tegar...dari mula nk pegi tu, persiapan2, dh ada gambo2nya. Aku bygkan mcm blogger tegar yang aku baca blognya...mau gambo beg baju, gambo keter, brg di bawa...abih semua di tangkap gambo di upload...sure punya...but aku masih amatur...gambo2 yg sempat je lah...lebih pada simpanan peribodi..hehehe
Ok, ni petang ari pertama...Jumaat, 25 Julai 2008. Kami bertolak pkl 10 lebih kurang. Aku singgah Kuantan dulu, sbb ada urusan yg aku kena selesaikan. Pasal bunga utk anugerah pekerja2 cemerlang, aku kena collect. Thanks Kak Ima!! Really helpful...aku mintak tolong kak ima perihal kedai bunga di Kuantan. Aku maleh la nak bawak dari KL. So, gedebak gedebuk dengan Kak Ima...Kak ima terus buat tempahan kat kedai 'Pretty Blooms' yg kdeainya dkt dgn Megamall Kuantan. Terima kasih kak ima...jasamu akan kukenang, insyaAllah. Semoga Allah membalas kebaikan kak ima...aminnn. Cantik gubahan bunga tgn tu, ada 5 bouquets utk 5 Pekerja Cemerlang 2008...hmm, mcm bunga hidup. Tapi bunga tipuuuu...hehehe. Sebab bagi bunga tipu..Pn Sarina kata, biar boleh simpan, at least diaorg boleh buat gubahan. Kalo bunga hidup, matii...walau ada nilai keasliannya. Tapi tula...tk sempat nak snap gambo bunga....soriiiii kak Ima. Tapi pueh hati gubahannya, cantik. Sebab ada a few warna. Light Orange, Light Pink, Light Yellow and Maroon ada rona putih2 sikit. Yg syok tu cina kedai tu pun tersengeh tgk aku. Mula tgk yg Oren, aku dah...eee, cantik. Tgk yg pink....eh, cantiknyaaaa. Bila tgk yg kuning, ehhh...ni cantikkk... hahahahhahaha. Memang aksi spontan lerrr... Tapi silap juga aku...patutnya adalah gambar kan....hmmmph...tu la amatur blogger..
Ok, enuf membebel....(aku sebenonya berjanji pada diri tadi...aku tak nak tulih pjg, nak bubuh gambo je...hmm, hampeh...pjg jugaaaaaaa..)

Ok, ni gambo Tisya, ptg Jumaat. Kami sampe kat The Legend Cherating around 3 sumthing. Then check in, aku siap kemas2. Benda pertama aku call, housekeeping mintak iron. Then katanya kena guna stgh jam je. Aku maleh le sekejap je. Then, dok pikir...sbb Tisya mandi. Kira nk rehat2 dulu...then, ptg sikit baru nak kuar mulakan aktiviti. So, smntara tunggu aku pun pikir, baiklah iron smua baju, termasuk yg dinner. Senang tak yah pikir dah...then mula aku meng iron. Smabil Tisya mandi dlm bath tub (tah apa kena dia ni...suka beno bath tub...) then Zaidi lepak baring2 baca paper. Syok je diaorg kan...relaks je. Aku ni...being aku and as a wife and mother...tak duduk diam la...hmmmph *sigh
Then Tisya and Zaidi kuar dulu....Tisya dh nk mandi pool and laut... Heee, tak pueh ke mandi bath tub tuu? Hmm...aku suruh diaorg pi dululah, sambil aku selesai kan keje2. Mazwin dah call aku sebelum tu, ajak pi pool. So, kami berjanji at 5pm sama2 kuar.
Tisya jumpa bunga purple, katanya cantik dan comel...so, snap la pic.
Tisya pose di tepi pantai...
Ehh...seksi dah...mana suar?

Tisya enjoy!

Dah masuk pool...sekejap je mandi laut..lepas air masin, air klorin pulak..

Bestnya swimming

The Legend's swimming pool. Ini pool side boleh mandi pakai baju. Yg sebelah sana, baru for baju2 yg tutup mana perlu....isk..byknya foreigner and Chinese.
Melayan Tisya yang baru naik...dia enjoy mandi with aunty Awin (yg tgh pegang tuala juga tu..) Me and Filda (Hafez's wife) just looked on...

Dah pueh mandi...nak naik bilik dah, nak siap2 for BBQ nite! Behind is the apartment.


Wanita2 Melayu Terakhir di tepi kolam.. Me, Nurul, Lina. Duduk - Awin, Fida, Siti

Ok, citer BBQ Nite lak...makan? Huiiii...sedappp. Memang pueh ati dengan F&B Legend ni. Bravo!



BBQ nite ni sekali dengan pertandingan karaoke. Hmm...juara bertahun2 adalah Kamal. Tapi tahun ni dia di cabar oleh Manap...hahahaha. Tahun ni ada juri awam iaitu kitaorg, staff TSG. So, ramai le vote Manap. Dia lak bawak lagu Cek Mek Molek, Daud Kilau. Suka la org tgk dia goyang...hahaha. Sori tak de gambo deme...


Aku meja 10. Rupanya sekali dgn family Rodzi. Oklah tu...wife dia pun ok, ramah. Anak dia 3 org. So, selesaaaa makan2.....

Tisya and aku tunggu makan nak start....bila ni? Perut lapooo...


Tisya snap gambo ayahnya..


Makann..

Ok, ini lak...gambo sukaneka esok harinya...Sabtu, 26 Julai 2008. Best..sbb smua enjoy bersukan. Memang le kena sporting if we want to enjoy the moment...

Aku msk acara pertama, kepala keretapi namanya...Ya Allah, teruknya, aku tersembam ke pasir..kakakaka. Sure buruk habih...tenggelam dalam pasir tu kot...adoiiii


Gambo aku...Zaidi snap...eeee, bulatnyaa weiii...*aku tak suka betoi bergambo sekarang...like it was not me! Dulu tak mcm ni...hahahhaha


Tisya pun join...she's enjoying herself with new frens! Yg twin tu kawan dia masa tadika- Farhana, Farhani, anak kak zah. Tapi the twin younger one year. Tapi kenal rapat...lepeh tu tk ingat ibu ayah le...

Tgh berbaris nak start game

Tisya tgh isi air pakai span dlm botol...her grup got 2nd place!


Game kedua, getah and straw...dapat 1st!

Gambar2 snap using my hp - Panorama shoot mode. Cantik kan...mcm edited.

Haaa...ni lah kepala ketapi. Tgk gambo last tu...ada tersungkur beberapa org...hahahha, aku antaranya..adoiiiii....

Ok, nanti sambung lagi, with more pics! Kisah dinner and Santuari Penyu.

4 comments:

Hazelsyd said...

huhuu tengok gambo2 ko ni Wa.. terasa rindu kat ko hehehe

cekputeh said...

Aku tauuuu ko rinduuuu...sbb aku pun..huhuhuhuuuu

Bila kita nak jumpa lagi kan? Doa semoga ada rezki, panjang umurr..aminn..

Haziq Iman said...

salam....hi aunty wawa! wah...best nye aunty wawa pegi beach!

Emma said...

hi there,
seronoknyaaaaa diaaa..dah besar anak ibu tu..wink wink.