Sunday, July 6, 2008

33 yesterday, beautiful number actually...


Selamat menyambut ulangtahun ke 33 buat aku..hehe. Yesterday was my birthday. Nothing special on the day...cuma rasa sibuk ke sana ke mari.

Awal pagi pegi ke TTDI. Jumpa kak Safiyah, ambil a few tudung(s) utk dibawa balik ke Mai. As usual ada juga la beli 2 helai...ish aku ni. Tak tahan daulat...kdg rasa membazir aje..bkn pakai selalu pun, tapi tu lah...tgk kat pelbagai corak and warna tu, ish..tak tahan teman. Tapi tu la aku, balik je...tgk baju, tak de pulak yg kena...isk...

Mula ingat nak pi ofis, sbb nk siapkan keje. Rajin aku ya ke ofis. Mentang2 le ofis dekat je. Hmm...tp tak jadi. Bila Hafez call kata dia tk sihat, sakit perut. Aku pun mengenangkan byk benda nak buat...maleh le nk ke opis tu. Balik singgah Cosway beli apa yg patut, then balik rmh...singgah rmh kakak, amik 3 org budak nakal tu. Angah kata dia nak buat keje sekolah. Tapi yg berdua tu nak juga ikut. Buat sardin je diaorg msk keter, walaupun mamanya tak bagi.

Balik rmh, Mai datang seelok je aku dh mop lantai, kemas rmh gitu. Dia as usual 4 tudung di belinya. hehehehe...laku jual tudung ni dgn Mai. Haaa...sure ramai tanya tudung cemana kan? Nantilah aku tjk gambo. Memang tudung 5 saat. Tapi bukan yg cam Indon gitu. Ini dari Dubai. Like tudung Munawwarah bagi siapa yg biasa pi beli tudung kat sana. Just that, depannya tak keras macam tu. Harga pun murah lah sikit dari Munawwarah tu.

Ok, berbalik ke citer sambutan birthday....hehe, mcm le budak kecik. Yg best tu, Fatihah petang tu tanya....mlm nanti, birthday mak uda ada belon tak? Aku gelak le....kekekekeke, tak de aihhh...tp dok pikir kalo aku gantung belon, sure gelak golek2 abg kakak aku. Tapi tak sempat deeee nk buat smua tu.

Birthday Cake dari abang's family - Secret Recipe's Brownies




Happy Birthday to me!

Aku masak nasi siap2, petang dah masak kari ayam and sayur. Kek, kaklong kata dia bawak. Kakak lak, goreng mihun. Mula aku mmg mintak dia buat...tapi pikir dia sakit kaki lak...so, tk jadi. Aleh2 dia call, kata dia goreng....sbb tak de apa nak bwak ke rmh aku nanti...heheheheh, seronottttt...kakakaka. Kakaknya mihun goreng mmg sedap. Memang aku suka betoi kalo dia goreng mihun. Dia pun tau...kadang goreng mihun, dia sms bgtau. Tak nak singgah ke...ada mihun goreng. Hehehehe....sayang betoi kat kakak sorang ni. Mana nk dpt kakak lain dah. Inilah satu2nya kakak dunia akhirat yg aku ada. Kakak, love you so much! (dia tak de nya baca blog ni pun....hehehe, nanti nak ajar dia) Then aku order pizza utk bebudak kecik tu.

My beloved sis and Faiz, the 3rd one


Diaorg dtg pkl 9 lebih. Sabo je aku. Aku ni dah ngantuk..ye la penat agaknya. Ke sana sini, then mengemas, mengemop, memasak, menyiapkan pnggan segala. Tapi, memang pueh ati la.....meriah kami adik beradik mlm tu. Smua org enjoy je...abang and kaklong usah citer la. Diaorg tu mmg makin lama makin kecoh. Riuh je diaorg tu....ada je benda nak citer. Abang Mader tu usah citerla....kalo menyakat nombor satu. Kelako je apa yg kuar dari mulut dia. Fadly pun ada join. Dia tu...anak2 sedara smua suka. Walaupun kadang tu garang.

Food sebelum datang kek and bihun (lupa nak snap gambo selepas ada smua tu..kekeke)
Tgkla pizza tu ada yg dah hilang, Tisya and Zaidi cilok dulu, dah lapar dahhh...hahaha.


Abang Mader and Kak Long - Happy je diaorg ni...hehe


Diana, Daniel - 1st and 2nd in abang's family (haaaa...tu ada gambo mihun sedap!)

Sweet bestfriend - Tisya & Fatihah (holding her gift for me...tabung Hippo...hehehe)

Fadly with the 2 - comei le konon mukanya tuuu..

Darwis, Raziq, Irfan dengan Pandaknya.

Itu je gambo sempat snap. Lupa snap pic Zaidi and Abg Syukri sibuk bersembang. Yati pun tak de in picture, sibuk main dlm bilik Tisya. Gambo birthday girl, (girl ke?hahahha) tak ada la...sbb tak pakai tudung...hehehe, then tak bersiap cantik. Kakakakakaka....

Hmm...being 33, there's not much different. Just that the age is one year older. But rasa 'tua'nya tu bila smua panggei kak...sbb yg lahir tahun 70an dh bukan dlm 20an dahhhh....

Aku rasa this year, mcm byk benda berlaku. Selain tukar keje and dpt ramai lagi kawan, aku jumpa balik kekawan dari Jenan. Tak sangka dari Ina nya facebook aku jumpa balik one of ex schoolmate. Dia kata, kali ni punya bukak poser aku kena join. Meaning sebelum ni, diaorg dh selalu la ada majlis tu. InsyaAllah aku akan join....tapi malu juga. Sebab sure ramai tak kenal dah ni...hahahahhaa. Bentuk dah lain...tak leh jadi ni. Kena pi gym hari2 nampaknyaaa...hahahhaa

Ok, kena tido dah ni...esok keje. Hmm...another busy day. Kat tmpat keje kali ni, mmg aku sibuk. Rasanya every week ada je benda or ada je program. Setakat ni, aku suka juga dnegan keadaan ni. May be semangat tu masih ada...belum terpadam. InsyaAllah harapnya smua berjalan lancar.

Di usia 33 ni, doa ku...semoga dimurahkan rezki Allah yang halal dan juga ada rezki utk tambah zuriat. Semoga karier aku bertambah kukuh dan segala impian dapat dilaksanakan dengan sempurna. Semoga kasih sayang yg ada di sekeliling aku berkekalan hingga ke akhirat. Dikuatkan iman, dilimpahi kasih sayang dan tergolong di dalam golongan yang Allah berkati selamanya....aminnnn.

*Abah wish juga, last sekali bila dia ckp, semoga Allah selamatkanlah hidup anak aku ni dunia akhirat...dan bunyi suara abah sebak. He cried...

*Mak pun wish. Mak...being a mother, really she made my day. Dia call dh petang, katanya nak call pagi. Sebab dia tau aku lahir waktu pagi, pkl 8 tepat, waktu org sibuk nak ke pesta. Tapi sibuk buat sos, dia terlupa. But she called petang. Aku tak sangka juga...sbb ingat abah dah call, sekali la utk mak. Rupanya tak...mak call juga, personally, hehehe. Mak...begitu juga ucapannya. Dlm gembira suara dia, ada dukanya bila dia mengenangkan juga, aku ni byk dugaannya. Hehehe..mak...mak... But I told her, wa tak rasa pun wa banyak dugaannya. Sebab bila diduga memang rasa, aku lah yg paling teruk diuji. Tapi...bila tgk pada dugaan org lain, hmm...apalah sgt dugaan yg aku lalui itu sbb masih ada hikmah dan yg manisnya. InsyaAllah....aku harap aku terus diberi kekuatan iman! Aminnn...

Apa2pun, tima kasih mak abah kerana melahirkan Wa ke dunia ni. 33 tahun lamanya Wa telah berada di dunia ni. Banyak salah dan silap pada mak abah...harap diampunkan. Rasa kasih dan sayang pada mak abah tak terucap. Hanya Allah yang dapat membalasnya.

Selamat Hari Lahir Wa!

5 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

Sebak la aku baca tang wish from your parents tu.. hrm..insyaallah dengan doa dpd depa tu.. selamatlah kehidupan ko dunia akhirat..

Lamaaaanya tak jumpa adik badek ko tu eks.. depa pon dah macam adek badik aku gaks kan hehehe kim salam kat kakak, abg, abg yang *ahem* hahaha serta fadli.

cekputeh said...

Abg yang *ahem* yg aku tak tahan tuuu....hahahahahahhaha

anom said...

Wa.... Happy Belated birthday :)

Nur68 said...

Happy belated birthday CP

Terharu dan sebak baca entry ni, esp bab parents tu...

Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki serta dirahmati dengan kebahagiaan sekeluarga sehingga ke akhir hayat.

Luv n hugs always

Kak Ann68

cekputeh said...

Anom and Kak Ann, thanks ya!!