Friday, July 4, 2008

Countdown to 33


Hehehehe...lagi beberapa jam lagi, aku naik setahun lagi hidup di muka bumi ni. Alhamdullillah, msh lagi diberi peluang menghirup udara dan yg sebenarnya, masih lagi diberi peluang untuk beramal, membetulkan segala kekurangan dan kesilapan...or in other words, peluang utk bertaubat dari segala dosa, masih ada diberi Allah.

Ok, ari ni...pagi2 lagi aku sudah diberi ucapan istimewa pertama oleh seorang kawan baik yg sekarang ni berada jauh di mata...dipisah oleh lautan Hindi...eh, ye ke Hindi Ja? Kekekeke, suka2 ati je ya.. Thanks Ja for making the special entry for me. Glamer le sekejap kat blog dia tu....dah le blog dia tu ramai tetamu. Bukan mcm blog aku ni, tah sapa le baca..hahahha. Ni link blog dia, http://hazeliza08.blogspot.com/ memang ramai peminat dia ni.

Semalam, Hana telefon. Hmm...kalo tak de sebab tak call le dia..kakakaka. Aku pun sama. Anak dia yg boy tu pun aku tak pernah tgk. Kitaorg ni, near yet so far....haaa, gitula. Dia tulih dlam email dia, terimbau kenangan masa kami duduk rmh sewa kat Desa Serdang tu. Katanya, everytime lalu highway depan UPM tu...mesti toleh tgk rmh tu. Samaaaaa la Na. And yg buat kitaorg nak ketawa, aircon buruk masih ada kat situ! Hmm...pesanan Hana utk Tisya benonya..katanya jgn jadi mcm kami yg gatei bercinta masa belajo. Masing2 berbf dah masa final year tu...gatei kan? Tak sabo2 nk tunggu smapai keje. Ish...ish..ish...

Ok, citer pasal tghari tadi. Aku pi lunch dgn Mint. My another best friend cum sister cum ex colleague. Mint ni mmg aku tau, dia jenis ingat kekawan dia ni. She enjoy making ppl happy and made us feel appreciated. Itu sebab agaknya rezki dia murah. Sebab dia suka meraikan kawan2. May Allah bless u always Mint!

Kitaorg makan Vicchuda, DU. As usual, kami ni...kalo ke situ, air order apa lagi yg favorite, Teh Tak. Hehehehe...Teh Tak tu, teh tarik. Mint la....suka bagi nama pendek2 gitu. Tapi comel bunyinya. Hmm...sblm tu aku dah agak, dia turun dgn a few plastic bags and paper bag. Hadiah2 dari dia for my birthday. Bukan setakat dia...sure selalunya dari anak2nya sekali. And this time, dpt juga dari maknya yg we all bagi nick name, Mas Mona. Nama makcik yg sebenar Muna, sengaja je Mint bagi nick name Mas Mona. Terharu sungguh dgn diaorg ni. Kadang2 risau, if we can't be that good as what they have offered us. Memang aku rasa aku ni tak terbalas budi diaorg ni. Ni hadiah2 nya. Mint bagi lilin aroma. Suruh bubuh dlm bilik, kasi wangi2...romantik. Kekekeke... Mas Mona bagi cupcakes 6 biji. Cute betul! Then the children bagi BEAR. Cute! Bear ni aku dah letak kat meja ofis. Bkn boleh bawak balik...nanti ada org jadikan hakmilik dia abadi...hehehe.






Hadiah dari Mint. Yg key chain Po tu utk Tisya..hehe (Dia jeles hadiah dia kecik...sabo je la)

Cupcakes dari Mas Mona and bear dari anak2 Mint - Fab Four!

Petang tadi, first time pi gym ofis tu setelah lama asik tertangguh je. Ari ni sepatutnya balik pukul 5.30pm. Tapi dlm 5.15 tu, En Jai call...nk buat juga meeting yg sepatutnya pukul 4 jadi pukul 5.15. Sabo je aku. Nearly 5.20pm, baru start discussion nya. Akhirnya dlm pkl 6.10 minit baru abih. Aku naik ke ofis, tgk ada Akmar and Kak Zura tgh bergym. Tanya diaorg lama lagi...so, aku pun tukar baju and mula lah aktiviti gym. Aku buat mesin goyang Gintell tu dulu. Uishhh...terasa bergegar seluruh badan. Bergetar lebihan yg ada. Then pakai threadmill. Mula jalan, mcm breeze walking tu. Then sengaja kak zura cepatkan suruh aku lari. Adoiiiii....belum 2 minit aku dah mengah abih. Tak larat dahhh...hahaha. Berpeluh usah citerla.. Memang stamina dh tahap yg rendah sekali. Ish...ish...lepas ni, ada je masa mmg aku nk ke gym tu. Yess! *puh..puh...jgnle sekejap jeeee...

Bila balik, tanya Zaidi, nak makan apa ya? Aku nk beli je la...sbb tak masak. But he said, dah beli dah. So, aku pun pi fetch Tisya kat rmh kakak and terus balik. Tgk2 dh ada kek and piza atas meja. Wahhhhhhhh.....really lain sikit birthday 2008 ni. Selalunya tk pernah secepat ni sambut. And kadang kek beli sndiri...hahahaha. Alhamdullillah...itulah hikmah perang dingin beberapa hari lalu....hahahhahahaha. Thanks abang, I do appreciate it. I'm touched. Love u and Tisya..muah!



Kek bercahaya lilin. Tiga lilin besar, tiga lilin kecik - a symbol for 33


Nyum...nyum..

Rasa terharu juga kali ni. Then....tadi kakak bgtau, kaklong and abang ada kat sini dgn anak2 nya. And kak long nk celebrate bday aku esok...yeay! Wah...betoi meriah kali ni. Dia nk beli kek...and kakak kata, hmmm, kenale siap makan ya. Aku sengehhh...dlm kepala apa aku nak masak ni, eh...masak ke...ke beli..hahahha.

Kak long call kemudiannya masa aku baru smpai rmh. And ckp psl celebration tu. Aku ckp petang, sbb pagi aku kena ke ofis. Ada keje kena habiskan. Terms & Condition tk siap lagi. Then she kata, baik le malam. Aku pun setuju! Yeay....sukanyaaaaaaaaaa! Diaorg dtg rmh aku nanti. Dia tanya kek apa nak? Tiramisu pilihan ku! Hahahaha...

Eh.....baru je ke gym tadi....kek? Isk....2 hari berturut lak tu...kakakakka

*Abang...thanks for the thought. May Allah bless us always! - tp tak leh dpt hadiah, cuti la pulak..kakakkakaka *gatei*









2 comments:

Hazelsyd said...

Wa!

hahahahah .."takleh dapat hadiah..cuti la pulak" getik!! hahahaha...

apa2 pon, alhamdulillah syukur.. nampaknya sambutan kali ni meriah dan sangat bermakna.. dan happy lah hendaknya utk ko yer...

aku pon sama Wa.. tetiap kali lalu kat Desa Serdang tu.. mmg kepala tertelen-telen sbb nak nengok nun flat kat blakang nun! hehehehe..

cekputeh said...

Hahahahaha...getik! lama aku tak dengo perkataan tu...kekeke