Thursday, July 3, 2008

Apa ke he nya la aku nii...

Malas betul ya nk update blog? Apa la nk jadi kat aku ni...kekeke

Actually byk benda nak citer...dari hari amik report card Tisya, ke main paintball kat 'Tanamera', Sg Buloh, then...apa lagi ya...hmm..teruknya...

On, 20th June...tu dia...20June tu, aku pi amik report card Tisya. Alhamdullillah, she's no 1 in the class as well as in Standard 1. Alhamdullillahhh...bersyukur pada Allah s.w.t. Harapnya dia dpt kekalkan prestasi dia. Cikgunya cakap...she's ok. She seems to know everything and above the level of her classmates. Aku mmg le terkejut dengonya. Sbb dia mmg biasa je rupa budaknya. Kadang sifat pemalunya yg buat aku riso...takut dia tak berckp dlm kelas, malu, lembik...heee...mmg riso. Tapi alhamdullillah cikgunya kata, she's ok. Dia dah cukup, tak perlu push...tak perlu tambah apa2. Just let her follow the flow...sbb cikgu takut dia boring. Aku dengan Zaidi, mmg nganga dgr...sbb dia nmpk biasa je...pada aku she just a plain little girl. But, of coz she's special to me, she's my princess...

Ok, on 21 June lak....aku ada teambuilding. And diaorg buat kat Sg buloh main paintball. Hehehe...takutnya nak mula main tu. Mengenangkan sakit woooooo..... kalo kena peluru tu. Aku dh agak, aku ni sure le lebam2, bengkak bengkil mengenangkan aku ni mmg jenis cam tu. Bukan boleh terlanggar bucu ke apa ke...sure lebammmm...tahapa2 je. Hehe..

Tu la, masa kat sana, diaorg form la group. Mula kata nk suruh berbaris and bilang nombor. Tapi end up...diaorg go thru list nama and select ppl. Mcm tak fair je kan...lantak le. Aku mmg tak kisah deeee... Peh tu, tgk2 grup 1 mcm org kuat2...diaorg le kata. Tapi mmg tgk mcm org yg aktif2 belaka. Pompuan pulak, diaorg kira ikut nombor. Sbb lelaki dah form 5 groups and pompuan yg seciput ni, kena kira la ikut nombor.

Aku ni lak...terkena le ke kumpulan 5. Nak tergelak tu, dlm grup ni, smua2 yg bulat2 belaka. Hahahhahaha....diaorg lain dok ngata la kitaorg. Kata kami ni sasaran yg nampak...jelas, nyata, tak leh nyorok. Hampeh betul... Siap ckp, dlm hutan tu, pokok2 getah semua kurus2. Nampaknya pokok getah tu yg nyorok bknnya kitaorg. Cehhhh... Tapi aku pun, idak le menaruh apa2 harapan pun. Tapi, dlm grup kitaorg ni....idak le smua bulat2, mcm kombinasi pun ada. Dari sekurus2nya hingga lah ke sebulat2nya. Kekekekke...

Akhirnya kami namakan grup kami, Skuad Elit uuuuu.....hahahhaha. Tapi kome nak tau tak...end up sapa jadi juaranya...Skuad Elitttt!!! Yeahooooooo! Smua org tak sangka le kan. Final kitaorg lawan grup 1 yg nmpak penuh dgn org yg terer2 tuuuu.....tapi masa lawan final tu, dh bkn dlm hutan, kat padang. Kami seri...sama byk jumlah org yg hidup. Aku antara yg hidup ehhhh....kekekekeke, terer tak terernya..hehehe, kira amik badi isteri seorang bekas ROTU kan, muahahahhaha. Ish, tak de kena mengena....hahahaha Akhirnya, kena lawan 1 to 1. Aku teurs le pilih sorang budak baru tu. Sbb antara ramai2 nampak dia bertenaga lagi. Rupanya tak salah pilihan aku tuuuu....dia pantas, cepat dn akhirnya dia lagi pantas dari yg grup satu tu, dan apalagi kami menjuaraiiiiinya!! Muahahahhahahha....*gelak Demang Lebar Daun. Terkulat2 grup lain...huh! *bangga...Nanti aku upload gambar2 masa paintball tu ya...tunggguuuuu

Ok, apa citer menarik lagi ya...let see, hmmm...hmmm...macam tak ingat apa dah. Actually, byk...nanti lah, bila kat ofis boleh le ingat sikit kot.

Haaaaaaaaaaaa....I see some lights towards my dream! On 1st July, my new assistant joined in. Dia ni akan tolong bab HR. Whereas Hafez will handle more on Admin side. Hmm..lega juga ada diaorg ni. Things can be moved...yeay! Aku boleh focus...now tgh sibuk ni.

Yg buat aku lagi suka tu....rupanya dia ni, anak sedara one novelist. Yeay! katanya mmg mak sedara dia tu, tgh cari penulis2 baru ni. Dia kata, jgn segan2 just bagi je manuskrip kat mak sedara dia tu. Sbb dia akan help to develop. InsyaAllah, aku akan berusaha!!! By the way, mak sedara dia tu is Liana Afiera Malik. Terus terang aku kata, she's not in my fav list. Tapi nama dia dh mmg popular, cuma aku ni...susah sikit kalo nak start baca novelis yg lain dari NB. Unless, being recommend by frens. Now, dh byk juga favor. Lepas ni, aku kena fokus. Mungkin ini jalan yg Allah berikan...sekarang smuanya terpulang pada aku.

Thank you Allah...thank you Allah...for all the best that u have given me!

3 comments:

Hazelsyd said...

Congrats Wa!! untuk semuanya skaliiii.. heheheheh uishh tapi.. nak tergelak tang group bulat bulat tu hahahaha..oo depa ngata kome yer??? tengok tengok kome menang yerrr hehehehe...

Liana Afiera Malik tu.. aku mmg suka novel2 dia..actually sumer Alaf 21 tu aku suka hehe

Okehh later

Ayu Mohamad said...

haa sape kata yg gemuk takleh menang hehehehehehehe

cekputeh said...

Hahahaha...betoi ayu...betoiiii!!

Memang kitaorg yg bulat ni pun tak menyangka...tk percaya bila kata, next game, penentuan kami ke final. Dlm termengah2 tu, smua mcm..haaaaa?! Bior betoii...

Tapi mmg mengah abih ko, harus byk lemak hilang...sbb naik bukit..aiyooo