Saturday, October 4, 2008

Raya ke 4 and the blog updated

Sebelum citer pasei Raya Aidilfitri tahun ni...
On 25th September ari tu, TSG ada buat gotong royong sempena Syawal. This the 3rd year they have this kind of occasion. But for me, of coz it was the first time I'm having this kind of function. Majlis ni more to berbuka puasa bersama2 staff TSG. Kalau dulu majlis berbuka puasa tu, dgn jemputan2 VIP and guests. Tapi yg ni mmg khas utk staff sahaja. Dan yang istimewanya, juadahnya di sediakan oleh staff. Semua pakat masak la... Actually function ni anjuran Kelab Sukan dan Kebajikan TSG. Jadinya, smua staff dibahagi2 kepada grup2 yg ditentukan tugasnya. Ada geng lemang, geng rendang, geng air minum, geng bangsal merangkap geng cuci. Jadi smuanya teratur lah kiranya...
Dari sini, mmg aku nmpk positifnya. Memang mengeratkan hubungan pengurusan dan staff. And semangat berkerjasama tu mmg nmpaklah. May be kami ni tak ramai...so, org kata manageable. Segalanya jalan lancar.. and aku suka, sbb inilah pengalaman pertama. As for me, aku sokong aktiviti ni...sbb mmg rasa seronok and bangga pun ya being one of the TSG's...aku rasa budak2 yang baru masuk, mesti suka punyalah.
Ok, meh kita tgk gambo2 ya...utk meringkaskan cerita. May be tak tersusun, sbb maleh nak susun...hahahaha
Siti, Atty, Nurul and Fidah...posing smntara tunggu rendang nak masak..panas masa ni..

Ni ketupat daun palas segera...aku tak makan pun, ntah le..sbb pakai plastik kan, so tk teringin aku. Kalo ikut, fav aku ketupat daun palas dari ketupat nasi tu. Ketupat daun palas if cicah kaya, bestnyaa...marvellous! hehehe

Pn. Sarina, boss aku..dia jadi ketua grup rendang/ns lemak/sambal udang (main dishes la kiranya..) Manap tenaga utama rendang tgh nak bubuh santan..



Miza dengan ikan2 yang akan di bakar...dia dlm grup ikan bakar.


Kamal tgh mengacau bawang nk buat sambal udang. Yg lain tu...posing je la kann..hehe

Grup bancuh air and agar2...nyampes...senang je keje diaorg ni tau...hehehe, tp diaorg menolong juga grup lain.
Ikan sedang dibakar. Org2 kuat ikan bako...sedapppnyaa..


Roti John pun ada..ni ad hocnya menu. Takut tak cukup, tak sangka lak TSG ada talent memasak...resepi dari Arman, dia yg cari bahan2 smua..lepas tu ramai yg dtg membantu..



Tekun Lina, Kak Zura, Kamal menggunting udang utk buat sambal udang. Kamal tu buat keje ke, atau senyummm je...


Siti tersenyum bersama bahan2 utk rendang and sambal. Semua tunggu utk kisar dgn blender.


Blender aku yg berjenama cap ayam. Akhirnya rosak terus...keje berat kan, tumpo org peghak kata...diaorg ni tak nak ganti ke eh...senyap aje.. Hangin aku! Ini je yg tak best...blender aku rosak dibuatnya.

Kak Zah tokei buat ns lemak. Sempat pose tu sambil tunggu nasi masak.


Geng Lemang tgh mengisi lemang..



Geng Lemang 2, buat lemang ke posing..



Lemang sedia di bakar...

Lemang dh hampir masak...

Ok, tu saja....actually, nk snap masa nk makan...boleh lak hp aku bateri kong. Geram aje...tp dh suruh fidah tangkapkan, lupa nak bluetooth dgn dia.

Esok kita citer pasal raya pulak..daaa



No comments: