Friday, October 31, 2008

Kek hari jadi dan hadiah

Haaa...dh 2 hari lepas harijadi tu, baru le dapat update, hehehehe. Aku tau ada org yg tak sabo nak tau ni.. Tapikan Ja, tak de yg spesel pun haaa...

Inilah kek hari jadinya yang dibeli oleh kami petang tu.. Tisya ada panggilan manja utk ayahnya, 'Yayah'. Kek ni sedap juga...aku benonya lupa langsung nk tmpah kat kawan aku, Kak Nab. Padahalnya selalu berurusan kek dgn kak nab. Every month utk assembly aku mesti order kek dia. Hatta utk kakak pun, kakak selalu order utk birthday anak2 dia and husband dia. Aku juga jadi org tengahnya...boleh lak utk harijadi si Yayah ni, aku lupaaaaaaa....hehehehe. Kalo tak, dpt kek lagi sedapppp...tak pe next time eh knab.

Hmm...kiut benarla tuuu... Benonya nk tutup badannya yg tanpa seurat benang..kekeke. Badan je ye, bukan keseluruhan badan, bahagian pinggang ke bawah berkain pelikat. Tapi, Tisya tetap comei and kiut...ayahnya, hmmm....alahai..kakakaka

Haaaa....inilah hadiah2 yang kami belikan. Eh, kami ke....aku le jatuhnya belikan. Memang le dari Tisya, tapi fulusnya ibulah. Tak pe..harap dh beso nanti, masih ingat birthday ibu ayah ye sayang intan payung emas juita ibu...hehehehe.

Word 'Emas juita' tu, aku dapat dari novel terbaru Noor Suraya, 'Panggil aku Dahlia'. Ok gak citernya...tpkan, yg buat tak best tu...sbb heroinnya di describe oleh Kak Su, plain sangat. Like tak lah cantik...tak de yg istimewa rupa dia. Tapi hero hensem, minat dia....kerana diri dia. Bkn rupa ke apa...peh tu lak, 11 tahun kemudian baru diaorg kawen. Diaorg boleh bercinta selama 11 tahun tu, just sbb janji hero ni akan kawen bila ayah dia meninggal. Sebab ayah dia....jeng..jeng..jeng.. Ehhhhhhhhhhhhh, melalut dah aku ni...kakakakaa. Boleh lak buat review citer pulak kat sini..kekekeke. Utk tahu kisah selanjutnya, sila beli di kedai2 buku berhampiran yeee...

Ok, ni kad Tisya utk ayahnya. Dia kata dia buat kat sekolah agama. Sempat tu... Katanya, masa ustazah nak bagi buku kerja, panggei sorang2. So, smntara tunggu tu dia buat...kiut kadnya, walaupun hanya dgn kertas dari buku nota kecik dia. Tisya..Tisya...harap kekallah sifat kasih syg yg ada dlm diri dia hingga ke akhir hayat.

For Ayah, From Tisya


Bahagian dalamnya. Siap ada tempat utk ayah sign selepas terima dan baca.

This is what she wrote: " Ayah i really love you. And when you go somewhere i really miss you. Even know this may make you happy i must give it to you. This card i made myself. I made it at school. Well, i may make you happy. The present i give to you is a very special give."

Walaupun ada salah silap dalam bahasanya, but the message is there...kan? How she love her dad..

Ok, ini hadiah Tisya pilih utk yayah dia..

Belt and wallet. Wallet Zaidi dah mcm ala2 uzur gitu...so, aku kata belilah ayah wallet. Masa mula2 tanya dia nak beli ayah apa, dia kata apa ke tah...peh tu aku mcm takkan nak beli tu. Peh tu dia kata...susahlah, sbb ayah lelaki. Lelaki tak banyak hadiah..gitulah katanya. Aku gelak jelah. And this one, dia pilih....bkn sbb apa, dia minat kan bekas tu. Katanya mcm cupboard la ibu. Ada drawer...Yg dlm ni utk ayah, yg bekas ni Tisya punya. Ini almari utk Mishi....katanya. Mishi tu, tikus soft toy dia. Sabo jelah aku... Ate ke, itu je kawannya.

Murah je wallet and belt ni. Bekas pun nampak le presentable. Ada sale dekat The Store. Jadi harganya agak berpatutan, kurang dr yg di bajetkan...alhamdullillah. Ada brand juga tu, Polo. Cantik wallet and beltnya. Jadilah, utk Zaidi pakai.


Ok, ni lak hadiah aku bagi....haaa, jgn ingat apa2...murah saja.

Handphone Nokia, yg murah je. Itu je yg mampu.. Berapa tah code dia. Tak ingat lak. Haaaa....bknlah aku nk menunjuk ke apa..mmg tak mahal harga hp ni. Itulah sekrang kan, hp semakin murah. Basic hp cam gini pun dh cukup. Ada kamera, gigi biru and mp3, cukuplah tu.

Bkn apa aku beli utk dia, hp nya skrg...mmg dh tak nampak keypadnya. Nombor pun dh hilang. And bateri pun dh tk ok sgt. Mmg lah, bila nk tukar hp...Zaidi mcm malas. Mmg tau, sumtimes tu ada berkenan and teringin nk beli lain, tapi pikir...nk spend duit for hp banyak2, tak baloi rasanya. Dia lak pakai utk ckp je... So, I know him. Then...aku pun simpan lah hasrat utk belikan dia waktu hari jadi dia. So, duit simpan lah sikit2. Lagipun yg murah je ni...dlm 2 kali simpan duit je. Sekali sekala kan...mmg puas hati if dpt menggembirakan hati org lain.

Dapat casing free lagi...yg orange tu. Hmm..ringan dan nipis. Nampak lah sleek sikit...

Harap dia sukalah dengan hp ni....setakat itu yg mampu. InsyaAllah, mana tau...esok2 dpt rezki bergolek dari Allah, kita tukar PDA ya...aminn...hehehehe

Kad Tisya, dia letak kat fridge. Tapi ayah nya nak bawak ke ofis nanti...

Itulah hapdet setakat ni...have a great weekend everyone!

2 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

pandai la tisya..dan niatnyer murni nak bagi hadiah kat yayah dia..

Hazelsyd said...

Wa!!

aku lupa nak cakap semalam.. tolong habiskan review buku citer ko tuh boleh dak??? hahahahah..maklum laaa gian nak baca novel cintan melayu nihh..eks eks? *nasib lerr saper suruh mula kan kannnn kekekeek*