Thursday, October 16, 2008

Why I'm so lazy...

I've been busy after raya...bila balik rumah, penat aje rasanya. Tak de masa nak jenguk pc. Penat...mengantuk...and what I need is resting...zzz.

Byk sgt benda yang perlu aku update and sepatutnya di update kan. Dari citer hari raya di Banting sehinggalah ke pernikahan Fadly. Akhirnya, jodoh Fadly dan Mimi kuat. Mungkin itu yang tersurat setelah pelbagai dugaan yang diaorg lalui. Akhirnya hubungan diaorg mendapat restu keduanya. Fadly pun last monday start kerja di Tropicana Medical Center, which just infront of our place. Alhamdullillah....and Mimi in Tanjung Karang Hospital. Apa nak buek kan...

Then, citer pasal open hse yang aku pegi...then, my old frens masa kat Taayah dulu datang rumah last Sunday. Sebelum tu, Rose singgah menziarah. Thanks rose! Rindu betoi kat kekawan LGB...uwaaaa. Pheww...what a hectic day on that day. Lepas kawan2 tu, my neighbour cum kawan ngaji dtg. Thanks Ani..menziarah..hehe. Mlm sebelumya aku pi rmh dia, makan mee rebus. Ish, tak pueh rasanya...mlm tu aku kenyang banget! So, jamah mee rebus je walau ada food lain...isk... Then, my family datang...yeay! Abah, mak, abang, kak long, kakak and anak2 sedara yang semakin membeso smua tuuu...meriah!

Tapi memang puas hati lah dpt layan semua orang, cuma yng aku kesalkan, may be food not so enuf. Salah perkiraan. Betul la kan...biar berlebih (tapi jgn melampau) dari tak cukup. Kira aku mlm tu, ngam2...isk...tapi zaidi hidang masakan istimewa utk family aku, soft shell crab. Dia goreng aje..aku buat kuah sweet sournya. Semua org nmpk menggemarinyaaaa...pueh tgk org makan.

Then ada story about kawan lama, ex-best fren masa kat UPM. Ija mula memaafkan...tapi, aku? Aku rasa aku msh tak memaafkan sepenuhnya, walau mulut aku memaafkan but not from the heart...macamana nak menyucikan hati ya? I guess, if he come and meet us, admit and asking for his forgiveness, i guess...may be la aku ikhlas memaafkan. Entahlah...bkn senang memaafkan apatah lagi melupakan.. but ada org kata, it's easy to forgive but not to forget...but me?

Ari ni kat ofis, selain sibuk hal2 keje yang tk pernah sudah, kami juga sibuk utk jamuan raya TSG ari Sabtu ni.. Tadi baru dapat duit bajetnya. Tghari aku kuar dgn Mazwin, cari corsage. Dh dapat...legaa. Then, esok nk cari barang utk goody bag le pulak. Nasib le aku jadi committee utk goody bag and penyambut tetamu. Okle jugak..idak le susah sgt, cuma yg tak tahan tu...last minute dpt buat persiapan, ate ke duit lmbat dpt. Tak kuasa nk guna duit sendiri. Nak claimnya...adoiii...tuhan aje yg tau, lambatnya. Kering poket dibuatnya..haruuu...

Ok, my next post, will full pf pictures. Let's the pic tell the story...

3 comments:

Hazelsyd said...
This comment has been removed by the author.
Hazelsyd said...

Wa

gambo gambo gambo! we want piccas, we want piccas, we want piccas kekekekeke


weh bak mai no tepon and email dia. ketor gaks aku nak contact dia nih huhuuu but decision's made kan.

cekputeh said...

Sure nih?? kekekekeke

Email aku tak de la...but no hp ada. Nanti aku bagi eh..