Saturday, November 8, 2008

A MEMORABLE REUNION AFTER 18 YEARS - SERATA

Wow...it almost 18 years, I've left my school days at Sekolah Raja Perempuan Taayah, Ipoh. This is the 1st reunion (for me, I guess...) that we had arranged for our batch, class of 1988 - 1992. But for me is 1988 - 1990. I left the school in the year of 1991 after I was accepted to one boarding school in Jitra, Kedah which is Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim.

But, the memories and the friendship that we had still left in my heart. But sometimes I do feel guilty when I can't recall some of them and it even bad when they still remember me and the worst is when I dont! Isk...isk.. I'm known as 'WAZURA' kat sana. Hehehe, mcm ganas je bunyi nama ni..kakakaka. Ganas tuh...sure Lela kutuk aku ni, ahaks..

The reunion has been planned during the 'puasa' month, if I'm not mistaken. At first, it was planned for Aidilfitri Open House, but due to the dates, which some can make it and some don't, it was dragged until today, 8 November 2008. Still, they are few who can't make it. But, the plan still proceed... Bukan senang nak kumpul semua...tapi, mana yg ada, and janji ramai. Akhirnya, majlis ini berjalan dengan jayanya..wuhuuuu!

Aku datang sekali dengan Laila and Jasmi. Kami ni dh duduk 'sekampung' le katakan..KDrian, hehehe...mcm buah durian je. Kami ni rombongan Kota Damansara. Around 11.30 bertolak dari rumah aku. Jasmi drive, aku dgn Lela, hop in aje..hehehe.

Zita bermurah hati jadikan rumahnya sebagai tempat reunion. Jadinya semua ke Saujana Impian, Kajang. Ni lah 1st time aku jauh ke sana. Memang unfamiliar place lah bagi aku ni...hehhe.Kami semua pakat buat pot luck. Mula tu nak tempah catering, tapi tgk2 takat 20 org aje yang dpt dtg. Mana catering nak buat. Jadinya, kami pakat pot luck better. Lagi byk food sebenarnya, and pelbagai.

Apa yang mengharukan tu, ada 4 orang kawan yang datang dari jauh, semata utk bertemu dengan kawan-kawan lama nih. Azlin Hudri yang kecoh dari dulu hingga saat ini, walau dah anak 3 datang dari Ipoh. Haryati Khairuddin yang dulu senyap aje, sampai jadi Ketua Pengawas Perpustakaan lah...now dah jadi Penasihat Undang-Undang di Majlis Perbandaran Taiping. She came along from Taiping with hubby and 2 kids. Wahh...time flies huh.

Ada sorang kawan, Hadi (Hadijah) aku tak ingat dari mana. Rasanya dari jauh juga. So, kebanyakan yg jauh datang bersama hubby lah. Yanti pulak datang dari Tanjung Malim. Dia dengan anaknya yang comel, putih melepak. Yang kami2 dekat KL ni....semua berlagak 'single'. Ramai yang 'single' benolah tuu...sampai anak pun tinggei..kekeke. Aku tetaplah di iringi oleh puteri kesayangan cuma Hulubalang aje tinggei kat rumah...kakakka hulubalang bukan raja eh...kekekke

Dari belakang kiri, Aida Zamali, Zita (host), Syano, Eiah, Putri, yg tersorok kat depan tu, Azlin Hudri, depan dari kiri, Laila, Kak Cik (aku tak tau nama dia sebenar...sbb dia masuk masa form 4, waktu aku dh tak de) Haryati, Anis dan me! Ini antara yang hadir dari tengahari sehingga ke pukul 3. Lepas pukul 3 ada lagi yg lain datang. Memang really happening la for me...meriah sungguh! At this time, Hadi ,Yanti , Yati and Liza tak smpai lagi.

Banyak lagi gambar ramai2 lepas ni. Tapi aku tk dpt snap dah...ye le pakei hp kecik tu..jenuh nak suruh org snap..hehe


Tengok tu Laila, ada le tu benda yang diusiknya...haaa, itu le namanya gelak terkekek...sampai tertunduk. Putri dengen Haryati, sabo je la... Laila ni memang, suka menyakat org. Dari zaman sekolah smpai le ke hari ni...Kalo katalah dia tetiba2 senyap, memang dah insaf le tu..hahaha. Laila sekarang dh keje dgn TV3 selepas SIRIM. Baru sebulan dgn TV3...kawan baik NurFarahin Jamsari nih..hehhe. Dia ni aku tak sangka akan dpt close balik cam gini... Dulu masa form 1, aku ketua kelas dia penolong. Hmm..we're quite close juga dulu. Tak sangka dah meningkat dewasa ni, kami duduk 'sekampung'.

Tengok tu...ada le tu apa yang dibuatnya, sampai Eiah bercekak pinggang tuu... Zita pun berkerut kening dibuatnya. Eiah sekarang keje dengan insurance company. Dia ex-Uitm. Not sure apa dia amik dulu masa study. But lama dia dgn company ni...tak ingat lak, which insurance company. Zita now, Ustazah. Dia ni pun...tak sangka jadi ustazah. Budak nakei jugak dia tu... Kawen lak dengan diplomat...hehehe, hubby dia PTD. Dia duduk lama juga di Dubai dulu. Eh, ye ke Dubai...isk...apa hei tak ingat dah ni.. hahaha. Jasmi lak, secretary di MISC. Pun tak sangka leh jadi secretary..hehe

Ada je benda yang disembang...sesekali aje 'malaikat lalu'.

Apa lagi la Laila tuu..hahahhaha

Haryati dengan Kak Cik

Kek marble khas dari Taiping. Haryati buat mlm tadi katanya. Dia bertolak pagi2 lagi ke sini.

Antara juadah

Aida Zamali with her kids. Aida ni dorm mate aku di Rumah Merah Bilik C. Memang lama tak jumpa dia...tapi, byk tak berubah Aida ni, dari badan yang 'maintain' je dari dulu...sehinggalah ke pitching nya masih tak berjaya di kawal...hahahahha. Aida ni dh jadi cikgu, tapikan...Aida, ko ni buat aku susah ati la..bila tgk cikgu cam gini...kakakkakaa

Eiah, Laila, Jasmi, Azlin, Ustazah Zita...hehe
Gambar ni cun kan...sebab nmpk aku kat cermin tgh amik gambo...kekekke. Jadinya aku masih adalah di dalam gambar ni...
Eiah dan Laila...auww..seksi gitu, ammmmppunnn ye Eiah, aku nk bubuh juga gambo ni utk tatapan semua..hehehhee

Masih kami yg tadi, cuma tambah Siti Awanis je...

Me & Syanorida

Me & Siti Awanis
Siti Awanis ni, masuk UPM after STPM if I'm not mistaken. And bertemu jodoh di sana juga. Dia sama kolej dengan aku. Its just that, we're not so close masa kat UPM. May be due to different course. Dia ni aku suka...penuh sifat keibuan, dari dulu lagi and sikap dia yang malu2 bila tang, dia dah cakap...peh tu dia sendiri malu..hahaha. Dia kawen dengan our senior kat kolej tu, Abg Zaini...hehehe. But I dont think Zaini remember me...
Haaa...ini ada yang geng dtg selepas pkl 3. Yati Nordin and Hadi yang kat belakang sekali tu. Aku tak sure profesion Hadi. Tapi, bagus2 juga le rasanya. Yati pulak lawyer. Friendly and lively as always! Bukan calang2 juga budak Taayah ni.

Masa nak balik..

Liza (tudung biru) dtg lewat sikit dlm pkl 4 lebih. Dia dtg dari Desa Waterpark ada family day. But she managed to come just to meet us. Semangat bebudak Taayah ni..

Posing dulu...sebelum balik. Dari kiri, Shikin, Liza, Eiah, Jasmi, Syano. Laila, Putri, Har, Anis, belakang aku dgn Zita. Gambo ni Tisya snap...tu yang dari tepi tu.
I guess, everyone is enjoyed and cherished the moment. End up, kami bertolak balik dah dekat2 pukul 7 gitu. Ada yang hsband dah call 2-3 kali...kekekeke. Aku rasa lepas ni, kena organise lagi. Sbb ramai yg tak dpt dtg. Memang happy dpt jumpa semua balik.
Terus terang aku kata, bila dikenang2kan, antara kawan2 di SMSAH, Jitra dan SERATA Ipoh ni, rasanya ex-Taayah ni lagi hebat kerjayanya. Boleh dikatakan kebanyakannya berjaya dan menjawat jawatan yang bagus. Pasti cikgu2 dan ustazah2 di Taayah berbangga dengan 'hasil' mereka. Alhamdullillah..
Taayah is not bad at all...if Tisya boleh menyambung legasi aku di sana, ok jugak kan...hahahhaha

No comments: