Friday, February 13, 2009

Penatnya...

Hmm...lega betul, dah hari Jumaat. Minggu ni, mmg minggu yg sibuk...penat sungguh! On Tuesday, aku cuti anta Irfan pi KISAS. Nasib lah, Diana anak Abg Mader pun dpt sana..jadinya, taklah aku dgn Fadly aje menemani Irfan ke sana. Mak, abah, abang Mader and Kak Long..oklah kan.

Hehehe..terasa mcm ada anak sulung tingkatan 4. Kalo aku kawen muda, may be le ada anak yg dh 16 tahun..hehehe. Tapi memang penat ari tu, sbb dari pagi. Ditambahkan lagi dengan 'kesesatan' kami. Dok pusing2...Fadly la, konon dah high tech kan, ikut GPRS dia. Taule ada Nokia Navigator tu...tak naklah ikut direction kakak bagi...alamatnya, pusing2...istana, galeri diraja, smua nmpk...KISAS tu tk nmpk2...rupanya, seberang sana...tp tulah, jalan yg GPRS tjk tu, tutup. Itule salah satu kelemahan navigator ni..ye le, mana le dia tau jalan tu tutup ke apa...dia tau jalan dan arah je...sabo je le kami. Sampe sana pukul 11. Mmg agak kelam kabut buat pendaftaran sbb taklimat dh nak start...ish..ish..tp semua settle. Aku merangkap mak kan, so byk yg kena sign by parents...so, lakulah signature aku...semua on behalf..hehehe

Settle everything at around 2pm..asrama semua. Then, pi makan..biasalah budak berdua tu, tak mo makan. Perut sebu la tu..biasalah kan, msk asrama hari pertama, sekolah baru lak tu. Aku pahammmmmm... Kami bertolak balik around 3pm...terus ke Putra Medical Center kat Sg Buloh, tgk kakak. Mak abah semua tak tgk kakak dgn baby lagi. So, kesana la pulak..end up sampai KD around 5pm. Alang2 nak balik rmh aku...smua mmg lepak rmh kakak. Aku pun 6.30 nak kena amik kanak2 riang 3 org tu. Akhirnya aku smpai rumah around 7pm jugak. Memang sungguh terasa penatnya.

Esok lak...pi keje, penuh jadual aku. Pagi ada sesi interview..then ptg ada sesi rayuan. Interview dari pagi sampai ke tghari pkl 1. Aku smpai tak makan laa...then, pi solat semua..sambung sesi rayuan yang makan masa dkt 2.5 jam..sampai 5.30. Adoiiii....mmg aku tak makan apa pun..(kot mau kurus ya..) Balik rmh aku betoi2 exhausted...angin pun mula naik kepala...mmg tido awal aku. Hari khamis nya pulak...aku ada training. Tu yg sampai ari ni...baru abih. So...byk le keje2 tertangguh...uwaaaaaaaaaaaaaaa! Silap2 esok ke ofis aku ni...phew!

Hari ni, mmg penat ya amat. Pagi aku pi hospital selayang, amik darah. Ingat tak entry pasal treatment yang aku lalui ari tu...so, today is the 21 day of the mensus. Jadinya, aku pi sendiri tadi. Fadly tak dpt temankan. Aku berdoa sgt2 pada Allah...semoga permudahkan semua. Alhamdullillah, tak sesat aku...Sampai elok je. Cuma biasalah...ada le sikit2 ketidakpuasan masa proses amik darah ni...hmm, sabo jelah. Proses yg boleh makan 10 minit aje, jadi...sejam lebih aku... Then 2 kali lak kena amik. Sbb doktor suruh buat test for glucose juga..or in other words, utk diabetes la tu. So, dua2 belah lengan la lebam ni...sakit juga masa amik darah tadi. Aku ni mmg dari dulu susah amik darah. Doktor kata, urat aku dalam. Nampak...tapi ke dalam. Ni ditambahkan lagi dengan 'kegebuan' yang menggebu...lagi le tenggelam urat tu..

Then balik ofis dh tengahari....kira aku miss half of the training session. Adoiii...tak taule bos marah ke tak..ntah, aku tk amik pusing dah. Asalkan aku siapkan keje. Capai objektif...and segala urusan lain settle...cukup. Maleh nk pikir2 dah...

Next week, mmg aku akan busy. Byk benda kena settlekan...and I hope, Allah memberi kemudahan utk selesaikan tugas2.. Aku mmg mendapat semangat baru minggu ni. Dan aku ada motto mulai minggu ni, 'I won't look back!' or dlm BM nya, 'Aku takkan menoleh ke belakang lagi!'. Aku kena fokus and be positive, yg penting hidup kena teruskan and ke arah yg lebih baik! Wuhuuu!

Ok, till then..Aja Aja Huaiting!!

10 comments:

Hazelsyd said...

Wa!

Aku ingat moto ko dulu honda cup eks? kekkekeke

tak lahh.. aku pon sokong moto ko tuh eks...:)

cekputeh said...

Hehehehee...betoi..betoi..Honda EX5 Kapcai..WEW, tp tak ingat dh nombornya. Eh, motor tu ada lagi Ja..ada kat rmh. Penuh kenangan kan?

Yesss..Aja Aja Huaiting!

Hazelsyd said...

ha ah wa..penuh kenangan.. i love that motor as well tau!

Unknown said...

mak ude,

dah bersms dan telefon aku pun ko sesat jugak ke? kesian kat depa tu esp irfan. sudahla mak dia kat hospital...

moto ko tu aku pun ingat wa. tapi aku lebih ingat kat helmet separa korang tu.....

cekputeh said...

HAhahahahahahaha...helmet separa! Adoii..aku mmg ketawa giler2 ni.

Hana, ko jgn tak tau..sbb tak nak rosak tudung nya pasal..kenala pakai yg separa..kekekekee

Kalo pakai yg penuh tu..penyek tudung..abih remos..hehe

Hazelsyd said...

Wa,

hahaha betui Wa..betui hehehe jaga remos tudung tuh! kekekeke

Unknown said...

Hahahaha... aku tau korang nak jaga remos tudung...

kan senang kalau dulu ada tudung mcm sekarang yg siap keras kat dpn tu? ija, ko dah tgk blm tudung tu?

aku ada satu tapi bila aku pakai, iwan kata mcm indon, terus aku tak pakai dah..tak sesuai ngan muka aku kot..nyampah aku...

wa, kakak dah sihat ke? kesian dia kena operate. ni yg aku ngeri ni...

Hazelsyd said...

Wa...

i need you la wa...aku tengah teruk nih...esok kalo free online kat ym yer...i need u..i need u..

Hazelsyd said...

Hana,

ada gaks tudung tu and the same, bila aku pakai cam minah indon tgh study kat sydney jer hehehe langsung tak penah pakai hehehehe

Hazelsyd said...

Wa,

btw, lagu kat blog aku tuh..aku dedicate khas tuk ko tuh tau..gi aa jenguk..tapi bukan lesbian tau! hehehehehe