Monday, February 9, 2009

Welcome to a new family member!


It's a boy! (another boy...the fourth boy..hehehe)

Alhamdullillah, selamat dah semuanya...hehehe. Tgk gambo ateh tu..mcm senyum je dia eh..Tahniah buat kakak and Abg Shukri sekeluarga! Hari ini, lahir lah seorang lagi ahli keluarga kakak dan Abg Shukri. I think around 4pm, kakak terpaksa melalui caesarean utk anaknya yg kali ni. Memang tak dijangka pun yg ni..sbb kalo ikut date due nya hujung bulan, tp nampaknya early. Not just that, dia pun menyongsang...kepalanya dok kat atas, dia tk mo turun ke bawah. So, no choice...kenalah keluar ikut tingkap.

Actually, dh tau kedudukan dia songsang...so, berikhtiar jugalah kakak, minum air yg dah dijampi...hehehehe, jampi..bkn lah jampi bomoh tu. But, yg dah dibaca doa moga2 dia pusing. But still....dia tak mo nya. Until yesterday, kakak got another check up, rupanya smlm...doktor tgk dah bukak 5cm. Actually, last week kakak dh ngadu2...blkg dia dh sakit..and mcm nk bersalin lah. Kami ni doa biarlah lepas anta Along (Irfan) esok ke KISAS. Rupanya tk sempat... Pagi ni kakak kata, start dr smlm, dia dh ada tanda nk bersalin. So, pagi ni pegi...kena tahan le. Then..doktor bagi masa 4 jam je..utk monitor..if dia tk pusing juga, no choice...tingkap le jwbnya.

So, aku tau pun...around 4pm sumthing..sbb teringat nak sms kakak. Sblm tu kami sembang dlm 3.15pm camtu...sbb doktor kata pkl 3pm, dia akan tgk cemana. But, kakak masa tu...masih confident, she can deliver normal. Aku dh terasa2 dia akan di bedah juga. Dlm 3.30pm doktor masuk..so, aku dgn kakak hang up. Later...dlm 4pm lebih aku teringat, eh, senyap je..apa citer kan. Aku sms, tgk2 dpt reply...'Mak uda, mama tengah operate lah mak uda". Hahahahaha...aku pun, terkejut le juga. Then call si Atie. Dia aje yg ikut ke hspital. Abg2nya tinggei kat rmh. So, dia tunggu le sorang2 dlm bilik mama nya. Abahnya msk sekali dgn mama ke OT.

So, kisahnya...aku lah yg akan sibuk dgn diaorg nanti. Esok Along nk daftar. Abg Shukri mmg tk dpt nak anta...he got important presentation esok wth the CEO. I've heard...the presentation has been scheduled early...then, it's IMPORTANT, and he can't miss it. Kira rezeki baby baru ni.. So, plannya mmg kakak je anta ditemani Fadly. Actually aku ni pun...amik cuti siap2 utk standy. Just in case..kakak bersalin. Tgk2 betul kan....alhamdullillah, aku dh tergerak nak amik cuti.

Ptg tadi..aku ke rmh kakak lah, tgk persiapan along..siap buat checklist. Nsb le ada pengalaman pi asrama dulu2. Ada a few things dia tk beli lagi...so, kami kuar pi beli. Then...baru pi hspital tgk baby. Spend dlm 1 hour...around 8pm kami balik. Aku mengangkut lah smua abg2 dan kakak baby baru tu. Dlm keter, dok peringat...esok sekolah. Mama tak de ni dlm 2-3 hari. So, semua kena buat sndiri tau...esok, along tolong abah kejut adik. Mlm ni, siapkan baju sekolah semua. Iron sndiri. Tadi aku ingat smpat aku iron kan....tp dh berkejar pi beli brg. Tk smpat dah. Along pun kena kemas barang smua. Esok aku dgn Fadly lah jadi 'mama' dan 'abah' nya. Wakil...hehehehehe. Kesian Along...but dia ok je. Dia kata, dia suka..sbb dpt tgk adiknya sblm dia pegi...if not, sebulan le baru dpt tgk. Tak pe Along...esok opah, atuk ada.. Ramai ahli rombongannya, sbb Abg Mader sekeluarga pun ada.

Oklah...cukuplah bebelan aku ni...meh tgk gambo baby baru ni...comei betoi! Nmpk bulat..mcm Angah dulu masa baby. Namanya tk dpt ditentukan lagi...but may be ada Luqman. So, setakat ni kita panggei Luqman ya...hehe

3.4kg

Macam anak cina aje..

Luqman-2nd from left. Geram betoi tgk baby2 ni...smua baru kuar ni..

Happy mom!


3 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

alhamdulillah...ntah.. aku rasa happy beno ngan entry yg nih..

send my congrats to kakak and abg syukri...and also kiss kan pipi kakak and the baby for me eks?? ni mesti tau!! and sib baik ler ada mak uda depa dok dekat2 situ kan.. ada gak yg nak tolong jaga anak2 menakan heeheh

another boy??? hahahaha adakah kakak dah cuba lagi nih? hehehehe

Hazelsyd said...

dah = nak

cekputeh said...

Eeee..Ja katanya, ini yg betul2 last..hahahahaha..

Itule, ari ni penat sungguh mak uda!