Saturday, February 28, 2009

Whoaa..new look! Tapi..update idak juga..hehe

Hmm...amacam new look ni? Tapi aku tak baper pueh ati laa...tp nk menukarkan blog ni, makan masa..kena amik masa la dok kat pc ni..ish, itu yg tak berbuat dek temann... Aku nak nampak ceria dan tenang...tp ini mcm kecoklatan aje, teringat kat coklat cadbury yg beli tadi...hrmm...

Actually, byk benda nak citer..byk benda yang nak dikongsi bersama, but...itulah...nak carik masa dok dpn pc update..mmg le kdg tu maleh pun ya... Balik ofis, dh penat. Sbb esoknya nak bgn pagi lagi...mula balik rutin harian...so, sumtimes mmg kena kuat semangat utk buat perkara2 lain.

I've went to one seminar last week, 18 February 2009. Lupa tajuknya...(malas lak nk pi tgk) but more like self motivation la, abt Time Management. Aku mmg nak ikut sgt, and I know how useful it is...and how my life will change if I'm really following it and make it as a habit. Tapi tu lah, betul Dr Venga tu ckp...bila dlm dewan tu, smua org akan bersemangat...but bila keluar...when u left me...down the steps..you will leave me at the back, katanya. Mmg aku ni nak ikut semua tu...I want to change my routine...I want to be more productive and innovative and segala yg 'tive' la...but still procrastination tebal dlm diri ni...isk... Bkn tak tahu...tahuuu, tp..itulah.. But, I do want to change it, pelan2...sbb utk ubah drastically may be kita tk mampu, yg penting niat tu...planning tu...once we fix it in our mind...insyaAllah, ia akan terlaksana...

Last Friday nite, aku attend one farewell dinner kat Marriot Putrajaya. Utk VP Investment Mgmt Dept. (IM) di TNB. Semua subsidiari termsk TSG adalah di bawah dept ini. Kiranya, this is the big boss to our big boss..all the MDs report to this VP. Dato' Nik Ibrahim ni, mmg down to earth. Masa aku mula masuk...first I saw him or know abt him masa aku kena pi lawatan ke Stesen Janakuasa TNB di PD. Dia join sekali the visit and he wants to be in the bus together with all of us ni. Dia ni mmg yg kurang protokol. Dia tak mo org teruk2 nak layan dia...sbb dia VP and berpangkat Dato'. Itulah yg aku tau.. If ada kursus yg dianjurkan oleh IM utk staff2 subsidiari ni..dia akan attend gv talk but dia tk mo kita sambut dia bagai. And time makan pun, he dont want meja lain and we hv to serve him different, dia tak mo...dia nak makan sama je dgn semua. Dia suka close relationship gitu. Aku rasa, itulah yg menyebabkan seseorang itu lagi di hormati dan disegani. Bkn bermaksud bila kita merendahkan diri kita...org akan pijak kepala, but lebih buat org menghormati. Tapi merendah diri dgn karisma la....bkn merendah diri yang melampau sgt..itu mmg org main2 pulak.

Memang nmpk Dato' ni, lemah lembut orgnya...dan mmg ramai suka kat dia. Staff dia kata...dia kalo marah pun..berhemah. Like kita tau dia marah, tgk raut muka dia...but, cara dia marah tu...buat kita boleh terima, bkn dia terus tinggi suara and jerit2... Itulah salah satu cara kepimpinan dia. Tgk orgnya mmg baik. Org kelate rasanya....tapikan, psstt...psst..pasang 2 juga..hmm, air tenang jgn sangka tak de boya ye...kakakakkaka.

Now, dia dh bersara...so, the dinner tu, dianjurkan oleh anak2 syarikat ni lah. Every subsidiari anta 20 org. So, kira idaklah cramp the ballroom..just nice. And time ni jugak, we get to know each other. If not...mana kenal org2 kat subsidiari lain... Mlm tu, mcm2 persembahan diaorg prepare. Bagus betul lah org MTM (one of the subsidiary). Diaorgnya MD punya idea the dinner ni. Ada dikir barat, koir, and siap clip video lakonan tu. Mmg cayalah! Harap TSG....idak le rasanya mcm gitu, hahahahaha.

Aku as usual....lupa je nk snap gambo. Dah tgh2 dinner baru teringat...tp being me kan, malu2 gitu. Idak le aku snap...hehhehe, ada le 2-3 gambo aku snap juga. Nantile..kalo rajin aku upload. (selalu juga nak upload gambo kan...tp tak berbuat2...hahahhaha)

Oklah, aku nak pi rmh kakak ni..mak and abah dtg. Anta mak jaga kakak. Ari tu mak dh dtg..but dia balik sekejap ada kursus kena pegi. So, ni dtg balik, abg Yang aku hantar...so kami nk menziarah la ni...babai.

4 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

ok wa template yg nih..aku prefer yg ni lagi banding sebelum nih.. hitam gelap aaa hehehe

ku ingat nak elaborate sikit isi kandungan time mgmt tuh...

abang yang anto mak ko? ishhh tak sempat aku nak soh ko kim salam kat dia hahahahaha

cekputeh said...

Hahahahahaha...aku dh agak mesti ada komen tang 'abg yang' tu...hahahhaa...sengaja aku highlite kan tang tuu..kekekkekekeke

Hazelsyd said...

hahahahah ko memang tau! hahahahah

Hazelsyd said...

Wa,

aku dah tuko lagu ni laks instead of the previous one, sebab u know why kan

anyway, jumpa kat ym esok eks kalo free...

ko bayangkan pepagi subuh sepi'i aku gi godek tuko ko nyer playlist hahahaha