Monday, March 9, 2009

Not well over the weekend..

Hmm...rugi rasanya cuti 3 hari ni, aku tak baper sihat le pulak. Ptg Jumaat dah rasa mcm tak sedap badan, penat aje rasanya. Pagi Sabtu, aku rasa sengal2 kat blkg...and badan rasa tak sedap. Kepala lak, mcm pening. Tapi, still gagah pi anta Tisya ke piano kelasnya. Kami balik sempat singgah rmh kakak. Mak siap buatkan bubur kacang yang aku teringin nak makan dari ari tu...hehe, aku ni mmg suka bubur kacang, turun dari mak ni.

Dlm pening2 kepala tu, boleh lagilah singgah rmh kakak tu. Mak pun nk balik esoknya, pagi Ahad. Abah lah, kesian tinggei sorang kat kg, tak tentu arah makannya. Pagi tu, mak kata siap dia ckp kat kakak yg dia sakit perut, tak tau le makan apa. Katanya dia makan kuih2 yg ada kat rmh tu, kuih bahulu la...apa la. Ya Allah, tah baper lama usia kuih tu tah le..hahahaha. Abah...abah... Katanya dia pi rmh abgYang, tp tak de org. Tu dia balik...rasa lapo, carik kuih2 yg ada. AbgYang bknnya tak de...tp, dia tidooo mati..langsung tak sedo abah bunyi loceng semua. Haru betoi.

Sedih pulak rasanya mak nak balik..hehehe, kalo idak, tiap pagi, petang..mesti jumpa mak. Bekfast selalu dgn dia and kakak. Hmm...bila nk balik kg ni. Rindu aku kat kg. Last balik masa Fadly kawen ari tu. Bulan 12 tahun lepas tuuu...

Berbalik citer tak sihat aku ni...mmg ptg sabtu tu, aku mcm nk demam dah. Rasa pening, pehtu aku dpt rasa...mcm ada jerawat tumbuh kat kepala. Tu buat sakit kot..lately ni aku selalu ada jerawat tumbuh kat kepala. Sakit lak tu...kenapa eh? Apa petandanya? Ish..ish..

Pagi Ahad aku pi klinik, Tisya pun selesema. Doktor tu siap ckp, kot pregnant kot...aku gelak le, tengah period la doc...kakakaka. Tapi mmg mlmnya aku tk leh tido lena. Blkg rasa sengal2...tu bgn lagi bertambah sakit kepala. Akhirnya, satu benda aku tk dpt buat pun...dok lepak je...mmg rasa tak sedap badan.

Gitulah kisah aku di hari minggu...rugi..rugiii... sbbnya aku siap bwk laptop balik rmh, konon nak buat keje. Keje bkn lah keje wajib kat ofis, but sebagai sidang redaksi buletin TSG yg julung2 kali akan diterbitkan ni...hehe. Punyalah semangat aku...siap bawak balik tu, sbb aku ditugaskan buat liputan utk majlis2 TSG spnjg tahun 2008 lepas. Family Day, Majlis Hari Raya, Bukak puasa dan mcm2 lagi. So, aku ingat sambil2 tgk tv..boleh la tgk2 gambo yang sesuai and boleh la buat artikel sikit2 pasal majlis2 tu. Tapi...hampa seribu kali hampa...aku tak sihat la sepnjg 3 hari cuti ni..uwaaaaaaaaaaa...

Kesimpulannya, weekend baru ni, aku mmg lepak...and rehat habihhhh...

Tataaaa..

No comments: