Tuesday, March 24, 2009

Back to work..

Semalam sepatutnya post ni...sbb semalamlah aku start keje balik setelah cuti dari Rabu, 18hb ari tu sampailah ke ahad, 22hb. Aku diserang demam on Tuesday, 17hb tu...tp masih kat ofis. Masa ni, baru rasa tak sedap2 badan. Esoknya, Rabu tu..mmg aku demam lah, dgn batuknya. So the doctor bagi 2 hari mc. Siap dia kata...u take a rest, I gv u 2 days off. If they want clarification, ask them to call me... Wahhh...best Dr Subash ni. Hehehehe...

Tapi mmg aku demam sungguh, dgn tak laratnya. Makan pun tak lalu..(hmm, aku pun tak caya..jarang tak lalu makan ni..hehe). Tisya le paling seronok aku mc, sbb nya dia tak yah ke nursery..sabo jelah si kecik ni. Spjng cuti sekolah ari tu..mmg dia tak ke nursery, dia duduk rmh, sorang! Heee...kalo org mendengo nya, ngeri je kan. Tapi..itulah dia. Setakat ni alhamdullillah. Tapi, kerap le hp aku berbunyi... Tapi, kalo dia tak call, akulak riso. Tengahari mmg aku balik lah menjenguk dia...bawak nasi ayam. Syukurrr rumah dekat.. If jauh, mmg jgn harap le nak duduk rumah sorang si tisya tu.. Dia mmg melepak abih lah, tgk tv and main komputer.

On Friday, 20hb tu...kat ofis ada buat 'Blood Donation Campaign' oleh Pusat Darah Negara. Aku ni, mmg dari dulu...dh lama la simpan hasrat nak derma darah. Nak pi terus ke pusat darah tu..almaklumlah kan, so, mmg tunggu la if ada buat kat mana2. Ari tu, Giant yg baru bukak kat KD ni ada buat...tp aku tak smpat pi. Masa pegi tu...diaorg dh abih. Bila kata TSG mmg every year berkerjasama buat kempen ni....aku teruja lah kan. Tapi, itulah..malang seribu kali malang...tak de rezki aku...on the day, aku mmg amik cuti sbb mulanya kata PNS punya family day di pangkor. Alih2...dibatalkan di saat2 akhir. Kira oklah kan...tapi, disebabkan aku tak sihat...so, mmg tak leh lah derma darah. Aku pun masih tak sihat ari Jumaat tu. So, kami teruskan juga plan balik ke kg - Sitiawan, dah alang2 cuti. Tisya pun dh bising...sbb smua cousins dia balik kg...dia sorang tak...and she cried ada one nite tu...adoii...

Ooo...berbalik ke kisah derma darah tu..aku bkn apa yg buat aku ni eager beno nk derma darah, aku ni kan byk kali undergo operations. Rasanya ada lah dlm 3 kali....so, ada operation tu yang mmg aku dimasukkan darah. So, I shud thank for that...and rasanya kenalah balas balik kan. Now, my turn to help other ppl pulak...yang sama kumpulan darah kami, AB+. So, itulah...yg buat keterujaan aku untuk derma darah tu. Memang lah ada org kata...nanti gemuk bila derma...sdgkan yang elok org tak ckp pulak, katanya darah baru akan diproses which is elok utk kesihatan badan. Gemuk tu...tak pelah..sbbnya sekarang pun dah gemuk...nak buat cemana. Bkn sbb derma darah je boleh gemuk....kekekekeke.

Oklah, kena start keje balik...aku sebenarnya..dh tk baper best keje ni. Sejak aku 'diarahkan' masuk management meeting on last Monday, 16hb. Aku mmg rasa 'bengang' jugaklah dgn HOD aku...ntah really aku dh rasa tak best dh dgn dia. Sbbnya, aku tak sepatutnya masuk mgmt meeting tu...aku bukan HOD. If dia tak de..baru kami ni kena masuk ganti. Ini dia suruh aku update pasal HR...habis tu dia kan HOD. Dia bknnya tak tau...MD tu..mcm hangin je dgn HR ni. Yg buat aku geram tu....apa je yg HR buat, dia mcm tak pueh ati je. MD ni memang...aku mmg rasa geram abih... Bila HOD aku clarify apa2 yg aku ckp..dia mcm dengo, tapi bila aku start ckp balik..dia mcm ada je tk kena...or boleh aku kata, macam dia nk mengena pun ya... Tu bila HOD aku clarify dia dengar...so, tak payah le panggei aku masuk...saja nk malukan aku ke? Yg paling aku sakit ati...MD boleh ckp apa....HR is slow...slow... Aku mmg rasa 'terhina' lah...

Peh tu...dh abih meeting, HOD aku lak...apa lagi...start le nak bambu kami ni. Dia ckp..i dah fed up dgn admin ni aizura...soooo, aku ni tak fed up?? Dia mmg macam buli aku je....arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...aku gerammmmmm!!!

Ok, itu je citer nya utk ari ni...hehehe

4 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

sabo wa..sabo wa...sambil tolong urut-urut dada *bukan amik kesempatan tau!* hahahaha

hehe idakler..ishhh boss sokmo gitu kan??

cekputeh said...

Hahahahhha...alaaa...beso sikit dari dulu je, itupun sbb membesar bersama badan..hahahahaha

*ingat dulu Kak Cik Li pernah kata, aku mcm 'padang bola'....sabo je aku..kakakaka*

Itule boss kan...ke kita jadi boss pun cam tu ke? hehehe

Hazelsyd said...

Wa,

heheeh kena try jadik boss dulu baru boleh jawab soklan ko tuh hehe..sbb manusia ni bila takder power and authority, boleh la cakap kan.. tp kadang bila org dah dok kat atas tuh, dah mula rasa gayat jer nak tgk bawah kan heeheheh

tapi aku tak height phobia tau hehehehe

Hazelsyd said...

Wa,

thanks so much for all the moral support & concern for my defense nih all these while.. appreciate that so much! thanks!! *hugssss*