Wednesday, April 8, 2009

Lamaanya tak update..

I know...I know...mmg tk update lamaaaa. Hmm,rasanya org pun maleh menjenguk blog aku ni..sbb asik citer sama je kan..hehehe

Memang aku lately ni, mood mcm up and down aje. Mood yg tak seberapa ni may be disumbangkan oleh keadaan kerja aku ni. Memang la sibuk...sbb byk keje yg nak dibuat, and asik kena 'khutbah' je dgn MD...mmg buat motivation aku lowww..aku mmg hilang mood. Dah tak enjoy buat keje sbb memikirkan kerja. Inile kerja pertama yang buat aku tak lena tido mengenangkan kerja kat ofis. Bayangkannnnnnnnn...

Kadang aku pikir, masa tmpt keje lama...smua aku buat, sbb tak de assistant or clerk pun. Tapi alhamdullillah semua when smoothly, lepas kerja je tak ingat dh psl keje. Tu ada masa menulis cerpen2 bodoh tu..hehe. Tp this time around...walau ofis makin dekat..which sepatutnya lagi aku byk masa utk keje..sbb tk yah menghabiskan masa kat jalan kan. Tp ni tidak...aku rasa mcm keje tak abih2...and tak siap2...and tak capai apa yg diaorg expect...

Hmm..ke aku yg slow...yg tak moving like wht the MD said...hmm, ye la agaknya..aku ni lembab kot..lambat..tak active...ntah... Ye lah, may be salah kat diri aku ni haaa... Tu la kan, takkan nak salahkan org lain, MD ke, boss ke, company ke...kena muhasabah diri jugak. Ok, may be mmg aku ni yg tak mcm yg diaorg expect kot. May be expectation diaorg high...and aku ni, tak mencapai tahap tu...may be...

Mmg motivation aku very low ni...a bit pressure...tp kena harung juga kan. Sbb inilah hidup aku, and ini jugak periuk nasi kan... I'll improve myself, itu yg penting. InsyaAllah, aku akan buat keje dgn lebih baik!

Ok, citer lain...Tisya jadi Pengawas Pusat Sumber, PSS katanya. So, baju semua kena tukar lah, baju hijau, kain hijau, tudung hijau, kasut itam. Adoii..dh le baru awei tahun...nsb le budak pompuan, so bj kurung putih tu boleh lah pakai ke sekolah agama. Cuma kain biru je yg tak leh pakai dah... Selalunya, darjah 3 baru dilantik jadi pengawas2 ni..tp ntah le dioarg ni, darjah 2 dah dilantik. Pehtu, kelas dia aje tu pulak...sepupunya Fatihah pun sama dilantik, oklah kan. If not...jeles2 le pulak. Tulah...the other 2 of their friends, lepas lantikan tu..dlm 2-3 ari dh tukar baju. Tapi aku dgn kakak nk kena pi cari lah baju...dh le masa tu kakak dlm pantang, tukang jahit mmg out la. So, kena pi beli. Nak cari masa beli tu...mmg lmbat lah. Nasib le diaorg ni tak komplen sbb tk pakai bj ijau lagi. Akhirnya smlm baru diaorg dpt pakai setelah bj & tudung dibeli, kain ditempah. Nak cari warna kain yg lama tu... Excited la budak berdua tu smlm. Segan2 dan malu2 la jugak kata diaorg.. hmm..sabo jelah...

Oklah, itu je citer utk ari ni...


~Blur me..~

2 comments:

Hazelsyd said...

Wa,

hrmmm... jadik situasi aku yg aku sokmo ngadu-ngadukan kat ko pon..macam ko sedang alami jugak eks..patut lah ko faham keadaan aku..

but yea lah.. betul lah..meaning *and this applies to me too*, being in this new environment, new padang means, we need to set ourselves to be more competitive than the environment we've had before.. that's how i see it.

maknanya, kat tpt baru ni wa..challenge lebih lagi in terms of quality & quantity of work required and therefore, kalau kita boleh face and try to at least be at par with this new environment, then we've succeeded in upgrading ourselves.

hrmmm ni aku macam muhasabah diri aku jugak nih. meaning, actually working in this new environment means an opportunity to upgrade ourselves to be better and to produce higher quality of work than before.

paham dak nih?? muhahahaaha tak paham takper, aku paham hehehe

cekputeh said...

pahammmmmmmmmmmmmmmmmmmm...

Betul ja..betul, aku sokong apa yg ko ckp tu. Tu lah, aku tak salahkan sapa2...aku salahkan diri aku sndiri. Aku yg kena tingkatkan diri. Like wht u said, new place, new challenge, new effort, new envorinment, new expectations..

Thanks ja! Mmg tu sbb aku paham beno situasi ko tu...;)