Friday, May 2, 2008

My first day in TSG and farewell continued..


Haii Mr B,

As you all aware, today is my first day in TSG - Tenaga Switchgear Sdn Bhd. Hmm...I'm in shocked this morning...tapi, nanti kita citer psl tu. Sebelum tu, kita sambung pasal farewell ari tu eh...*tak habih2 psl farewell ya, tula maleh tulih blog hari2...rasakan..hehe
FAREWELL PART II

First farewell: Seri Melaka
On 17th April 2008 Thursday, I'm having farewell lunch with my Malay colleagues and 2 Chinese frens, as per my posting the other day. So, here the pics on the day...


Ain, Tina, Rose, Ms Wong, Helen


Nor, Kak Jem, Kak Piah

Ain and Tina..jadi best fren diaorg ni...

Lauk-lauk utk hari tu...nyum..nyum..

*lagi satu gambar lauk...mana pegi tah dah paste tadi,hmm...kena makan agaknya..hehe

Terima kasih Rose (yang mengelolakannya, buat tempah), Nor, Kak Jem, Kak Piah, Tina, Ain, Helen and Ms Wong. I really appreciate it. Kenyang betul ptg tu...

Balik dari lunch tu, tgk atas meja ada satu bungkusan... Helen, bagi kerepek pedas. Siap'with love' tu...hehehe, terasa di love pulak...hahaha


Second farewell: Mizu Japanese Fine Dining

On 25th April 2008, Friday..my Chinese colleagues treated me farewell lunch at Mizu. 20 of them had joined and gave me the treat. I'm touched with the concerns.

I've ordered the expensive set after being 'advised' by Sharon. She said, there were 20 of them and will make the portion for me only abt RM3. So, she said better choose that set. The set inclusive most of the dishes. Dari tempuranya hinggalah ke kimchi nya...eh, betul ke..kimchi..kekeke..suka ati aku je. Alaa...ikan mentah tu..apa ke namanya, ada chi..chi juga.


Hehehe...yg muka depan sekali ni, mcm Korean Actress ni...itulah Ms Teng, my true blue fren..

Sandy, May Lin, Melissa, Sharon, Bee Lan, Cheryl, Alice

On the right - Sui Poh, Ms Teh, Deidre, Juliet, Uncle Yap, Mr Phang (hilang di sebalik Uncle Yap), Mr Tai

Thank you very2 much u all...I wont forget.

Memang kenyang sungguh ari tu. Malam tu pulak..aku pi lagi pekena Japanese food dgn Encik Zaidi dan Cik Tisya kat Sakae Sushi di The Curve. Tisya mmg hantu sushi. Dia paling suka salmon mentah tu...favorite dia. Hmm...anak jawa makan jepun. Memang betul2 'pandang ke timur' ni..

Third Farewell : Secret Recipe
On 29th April, Tuesday my boss arranged farewell lunch for me which was more for the HR dept. But, Mus and Shally were invited since they work closely with us. More the merrier, right? Mus is our Corporate Communication Manager and Shally Lim is our founder's daughter (eldest) so its make her..our 'boss', hehehe. But she really wants to join us and among the siblings, Shally is the most friendly among the others, resemblance of her late father, Dato' Lim Geok Bak.


Left - Me, Mint, Mus, Shamsul. Rigth - Shally, Ms Teng, my boss - Ching TS

Wanita dan Lelaki Melayu tak hilang di dunia...hehe

Me and my best buddy - Mint

Me, Teng and Shally

Hmm...aku tak bergambo dengan boss la. Sian Mr Ching...tk de pengabadian gambar dia, hehehe. Masa farewell ni, aku makan lamb stew. Amboiii...yg mahei nmpk. Bukan suka sgt pun...tp gatei nk order yg mahei. Stew ni makan lama2 muak...

Cepat masa berlalu kan, esoknya dh hari akhir aku ada kat Taliworks. Masa farewell, smua ucap all the best...yes, really hope all the best things come to me...aminnn.




No comments: